Miałem okazję lecieć rosyjskim Tupolewem wyposażonym w coś takiego. Hamowanie po lądowaniu było tak silne, że wszyscy polecieli do przodu na oparcie poprzedzającego fotela (które jak się okazało było składane). Gdyby nie zapięte pasy to pewnie zatrzymałbym się dopiero na drzwiach do kabiny pilotów.
@sosna119 Przecież odwracanie ciągu było i jest aktualnie w prawie każdym samolocie komunikacyjnym, tylko teraz już raczej nie w takiej formie. A takie ostre hamowanie może się zdarzyć bez względu na samolot. Ja np. kiedyś dosłownie musiałem się podeprzeć o fotel z przodu w malutkim, 30 osobowym Saabie 340, bo pilot chciał skręcić we wcześniejszą drogę kołowania
Komentarze (18)
najlepsze
Tamten jest górnopłatem, tutaj wyraźnie dolnopłat
Żaden to Ilyushin, na filmie jest Boeing 737 - wersja 200 z początków produkcji (lata 60) z jednoprzepływowym silnikiem
Komentarz usunięty przez moderatora