mam za sobą 5 skoków spadochronowych, właśnie z tej maszyny. Głośna cholera, wszystko się trzęsie i buja, ale lata. Jeden z instruktorów opowiadał anegdotkę:
samolot o którym ruskie mówiły że nie będzie w ogóle latał, a lata od ponad 60 lat :)
An-2 Data oblotu: 31 sierpnia 1947 Lata produkcji: 1949-1996 Rozpiętość: 18,18 m Długość: 12,40 m Wysokość: 4,10 m Powierzchnia nośna: 71,50 m² Masa własna: 3450 kg Masa startowa: 5500 kg Zapas paliwa: 1200 l Prędkość maks.: 258 km/h Prędkość przelotowa: 185 km/h Prędkość minimalna: 90 km/h Pułap: 4400 m Zasięg: 900 km
Taka ciekawostka: przed uruchomieniem trzeba parę razy ręcznie obrócić śmigłem, aby poruszyć olej zbierający się w dolnych cylindrach. Słyszałem opowieści, że już niejeden silnik wykończyli pomijając tą procedurę.
@LeatherMan: Taka jest prawda. I często to było nie kilka, a kilkanaście (czasem nawet kilkadziesiąt) obrotów śmigłem. Przeważnie robiliśmy to w cztery osoby, każda miała "swój" płat śmigła do pchania.
Komentarze (51)
najlepsze
mam za sobą 5 skoków spadochronowych, właśnie z tej maszyny. Głośna cholera, wszystko się trzęsie i buja, ale lata.
Jeden z instruktorów opowiadał anegdotkę:
Data oblotu: 31 sierpnia 1947
Lata produkcji: 1949-1996
Rozpiętość: 18,18 m
Długość: 12,40 m
Wysokość: 4,10 m
Powierzchnia nośna: 71,50 m²
Masa własna: 3450 kg
Masa startowa: 5500 kg
Zapas paliwa: 1200 l
Prędkość maks.: 258 km/h
Prędkość przelotowa: 185 km/h
Prędkość minimalna: 90 km/h
Pułap: 4400 m
Zasięg: 900 km
( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°)