Reforma edukacji: powrót do PRL – wywiad z dr. Włodzimierzem Wójcikiem
O tym jakie problemy miał obecny system edukacji, dlaczego mimo wszystko warto było na nim budować lepszy system i dlaczego nauczanie biologii powinno opierać się na ewolucji a nie wykorzystywać ją jako zapchajdziurę. Ciekawe spojrzenie na edukację kogoś kto wiele lat był dydaktykiem i nauczycielem.
Sierkovitz z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 193
- Odpowiedz
Komentarze (193)
najlepsze
Jak dla mnie to obecne zmiany to PRL 2.0 nie wiem jak się to skończy ale ja nie chcę porywać samolotu i lecieć do Berlina Zachodniego ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Niestety nikt nie pomyślał, że winny jest właśnie PRL i ulubiona "karta nauczyciela", która to promuje tę całą patologię.
Obecnie nauczyciele poza wyjątkami to banda ludzi z przypadku która z pedagogią nie ma nic wspólnego. Zadawacze pracy domowej z wybujałych programów tworzonych przez innych wybitnych lunatyków.
Komentarz usunięty przez moderatora
Ktoś tutaj myśli, że będą wcześniejsze wybory?
PRLu witaj!
http://www.fronda.pl/a/polska-w-remoncie-prof-nalaskowski-dobra-reforma-edukacji,81082.html
I zanim dacie minusa za frondę - nie chodzi mi o to, że gość z linku, który podałem ma rację, tylko że zdania w kwestii reformy są podzielone, a znalezisko jest tylko opinią jednego gościa.
Ciekaw jestem bardzo, ile procent nauczycieli realizuje swoje przedmioty w taki sposób. Pokazując ciąg przyczynowo-skutkowy w nauce historii, kładąc nacisk na ewolucyjne powiązania w biologii. Śmiem twierdzić, że w tym aspekcie obecna (jeszcze) podstawa sobie, a nauczyciele i szkoły sobie - zwłaszcza, że akurat te dwa aspekty praktycznie nie są w żaden sposób sprawdzane na egzaminach. Przynajmniej gdy mowa o historii - obu poziomach, biologii podstawowej - rozszerzenia, przyznaję, nie znam, ale nawet jeśli tam jest na to nacisk, to i tak osoba ucząca się biologii rozszerzonej samodzielnie prawdopodobnie ogarnie sobie ewolucję i bez podstawy, a tu chodzi przecież o ogół uczniów, by zrozumieli czym ta ewolucja jest, i że ich otacza.
Teraz PiS chce mieć swoją kartę w histori, że wkoncu oni też mogo.