"Olbrzymia dwupokładowa brytyjska łódź latająca Saunders-Roe Princess latać miała z pasażerami przez Atlantyk. Przegrawszy z odrzutowcami zasilana miała być przez reaktor jądrowy i transportować miała księżycowe rakiety Saturn V."
@unknown_stranger: dokładnie. Troszkę tendencyjne wideło, bo Airbus już od jakiegoś czasu pracował nad A350 do obsługi połączeń p-to-p, poza tym A380 to był projekt w przeważającej mierze wizerunkowy (już od połowy projektu wszyscy wiedzieli, że ledwo zarobi na siebie). No, ale w końcu B787 takie piękne, bo HAMERYKANCKIE. Oczywiście nie chodzi mi tutaj o materiał o A350, jednak 737 został wspomniany, a o A350 nic a nic.
Ciekawe w którym momencie / roku dotarło do Airbus'a ze przegrali na modelu biznesowym, przecież na początku każdy przewoźnik z kasa chciał go u siebie mieć. 380tka skończy jak Concorde - choć tamten przynajmniej latał ponaddźwiękowo.
@BylyBordo: Tu raczej nie chodzi o model biznesowy Airbusa. A380 miał zająć nowy segment rynku i to zrobił. Rynek maszyn jest tak ciasny, że nie ma miejsca na konkurencje i dlatego Boeing się tam nie pakuje. 787 ma 990 zamówień a sporo młodszy A350 (bezpośredni rywal) ma 720. Więc Twój wniosek że Airbus coś przegrał jest błędny. Na głównych szlakach komunikacyjnych A380 nie ma sobie równych. W
@BylyBordo: Airbus przegrywa pod tym względem, ale wygrywa pod paroma innymi. Linie lotnicze to nie tylko przewóz pasażerów. Pod twoimi stopami latają materiały radioaktywne, warzywa, zwierzęta, bardzo silne magnesy. Priority Cargo, listy, z grubsza wszystko co tylko potrafisz sobie wymyślić. Może i jest mniejsze zapotrzebowanie na monstra jakimi jest A380, ale zapewniam cię, że każda rozsądna linia wykorzystuje je do cna.
Wszystko sprowadza się do tego, że ludzie nie lubią się przesiada (no dobra większość). A skoro tak wolą latać z nablizszych sobie lotnisk, tymczasem te o ile moga bez problemu obsłużyć 787, to juz nie 380. Co wiecej największy problem na lotniskahc to własnie nagłe przypływy pasażerów. Wyląduje 380 i pół tysiąca ludzi drepta. O ile jest to do opanowania na cąłkiem nowych lotniskach jak np. Dubaj, na starszych jest już problemem.
Nienawidzę patrzeć na samoloty...Jak wchodzę do środka, ok jakoś daję radę, ale jak patrzę na tego bydlaka na płycie lotniska to mi się flaki przewracają. To samo mam ze statkami...Dziwna, ale prawdziwa fobia.
@AzarJav3d: Myślę, że to co widzimy na filmie to zbyt duże uproszczenie, o czym boleśnie przekonały się niektóre linie (ale o tym ostatni mój akapit). Nie powinniśmy mówić o "największym znaczeniu point-to-point w przyszłości", a raczej o "wzroście znaczenia". Dla linii takiej jak LOT wciąż głównym hubem powinna być Warszawa.
Ja zwolennikiem CPL pod Łodzią nie jestem - prędzej myślę, że wraz ze wzrostem znaczenia LOTu można pomyśleć o drugim sub-hubie
Komentarze (58)
najlepsze
Więcej: Breguet Deux-Ponts - powojenny pasażerski samolot dwupokładowy (1944-1971)
"Olbrzymia dwupokładowa brytyjska łódź latająca Saunders-Roe Princess latać miała z pasażerami przez Atlantyk. Przegrawszy z odrzutowcami zasilana miała być przez reaktor jądrowy i transportować miała księżycowe rakiety Saturn V."
Więcej: Saunders-Roe Princess - pasażerska łódź latająca (1952-1967)
A teraz fakty, które
@Rocket_Man: hejt na Samsunga zawsze spoko ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Rocket_Man: oh wait ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@BylyBordo: Tu raczej nie chodzi o model biznesowy Airbusa. A380 miał zająć nowy segment rynku i to zrobił. Rynek maszyn jest tak ciasny, że nie ma miejsca na konkurencje i dlatego Boeing się tam nie pakuje. 787 ma 990 zamówień a sporo młodszy A350 (bezpośredni rywal) ma 720. Więc Twój wniosek że Airbus coś przegrał jest błędny. Na głównych szlakach komunikacyjnych A380 nie ma sobie równych. W
Sam wyważam A380 i B737 i powiem ci szczerze że
Co wiecej największy problem na lotniskahc to własnie nagłe przypływy pasażerów. Wyląduje 380 i pół tysiąca ludzi drepta. O ile jest to do opanowania na cąłkiem nowych lotniskach jak np. Dubaj, na starszych jest już problemem.
Ja zwolennikiem CPL pod Łodzią nie jestem - prędzej myślę, że wraz ze wzrostem znaczenia LOTu można pomyśleć o drugim sub-hubie