- Większość Polaków uznała smak produktu Lidla za tak samo dobry lub lepszy od konkurencji - mówią słowa reklamy...
Czyżby?
Gazetka ofertowa Lidla co prawda nie podaje szczegółów, ale odsyła do strony firmy GfK, która przeprowadziła badanie opinii publicznej i przedstawia wyniki tutaj:
LINK. Żeby daleko nie szukać, zrzuty co ciekawszych części poniżej.
Dla mnie wynika z nich, że produkty Lidla były obiektywnie gorsze od produktów konkurencji! Wykonano jednak sprytną manipulację, łącząc głosy mówiące "tak samo dobry" razem z tymi przemawiającymi za Lidlem. Wtedy, owszem, mamy przewagę nad
całą resztą, ale przecież chcąc zachować obiektywizm należałoby porównywać się z sumą głosów "tak samo dobry" i tych oddanych na konkurencję.
Uważam to za nadużycie, tym bardziej, że reklama telewizyjna była całkiem spoko, i pozwalała myśleć, że rzeczywiście produkty Lidla są lepsze.
Dla mnie wyniki badań mówią jednak, że nie.
Komentarze (181)
najlepsze
UOKiK i IH też powinny wtrącić swoje 3 grosze.
Przecież to od razu zalatuje ściemą.
Manipulacja to jest jak mówią ze produkt jest najlepszym w świecie, a w wyjaśnieniu ze chodzi o małą wioskę Świat gdzieś na prowincji.
Zakop za prawdziwą manipulacje w tytule znaleziska o rzekomej manipulacji.
Badanie na 170 osobach? Przecież to daje błąd na poziomie około 10% a takie badanie można robić do skutku aż wynik będzie grał co przy takim błędzie nie jest wyczynem.
Komentarz usunięty przez moderatora
Generalnie fajnie uświadamiać konsumentów jak działa reklama i za to jest wykop, ale kto uważa, że zielony pieprz z wysp Loa Loa pomoże mu schudnąć, a dziadek z reklamy Neomag Cardio jest kardiologiem i sam wpiepsza neomag ten sam sobie szkodzi.
Komentarz usunięty przez moderatora
W opisie znaleziska: Większość Polaków uznała smak produktu Lidla za tak samo dobry lub lepszy od konkurencji.
Jak dla mnie to nie Lidl manipuluje, tylko autor znaleziska :) zakop za informację nieprawdziwą.
Czyli innymi słowy: Więcej niż 50% Polaków uznało smak produktu Lidla za NIE GORSZY od konkurencji.
Reklama kłamie używając stwierdzenia "większość Polaków", bo grupa badawcza liczyła 170 osób, a nie kilkadziesiąt milionów, gdyby napisali "większość badanych" to byłoby okej.
@et_tu_brute_contra_me: chodzi o większość osób w grupie, a nie w kraju. Wyguglaj sobie pojęcie "grupa reprezentatywna".
@Dolan: dlatego reklama powinna zawierać zwrot "większość badanych", a nie "większość Polaków". Wiem co to jest grupa reprezentatywna, ale nie mam podstaw sądzić, żeby badanie przeprowadzono na grupie reprezentatywnej dla wszystkich Polaków - w żaden sposób nie wynika to z opisu na stronie GfK.