Przesłuchanie do akademii muzycznej. Przychodzi skrzypek, prowadzący gra mu dźwięki, na co skrzypek perfekcyjnie odpowiada: - as, fis, gis, d, cis, a, Następnie przychodzi pianista, efekt ten sam, wszystkie dźwięki bezbłędnie odgadnięte. W końcu przychodzi perkusista, prowadzący gra mu dźwięk. - Hm... można jeszcze raz? - pyta perkusista. Prowadzący gra jeszcze raz ten sam dźwięk. Na co perkusista: - Kurde, nie wiem. Fortepian?
@CaptainBryant: #!$%@?ąc od dowcipu (całkiem zabawnego), to należy zauważyć, że obecnie perkusista jest jednym z najbardziej wszechstronnych muzyków orkiestry. W praktyce musi opanować kilkanaście typów instrumentow - nie tylko bębnów i talerzy! - wspomnijmy chociaż o instrumentach nieco przypominających instrumenty klawiszowe: ksylofonach, marimbach, wibrafonach. W dodatku niemal każdy z tych instrumentów ma swoje specyficzne techniki, które trzeba opanować. W trakcie wykonania zaś perkusista musi nierzadko przemieszczać się pomiędzy instrumentami, cały czas
Wbrew pozorom słuch absolutny wcale nie jest umiejętnością super pożądaną u muzyka - szczególnie orkiestrowego. Dlaczego? Słuch absolutny to - od strony tego, co dzieje się w mózgu - po prostu niemal sztywne przypisanie do konkretnego wąskiego pasma częstotliwości nazwy dźwięku. Tylko problem jest taki, że w praktyce często następuje rozjechanie - np. przy wykonywaniu muzyki barokowej, kiedy to co jest standardowo dźwiękiem a staje się nagle dźwiękiem np. b. Wtedy
O rzesz w mordeczkę. Wielki szacun dla chłopaka. Człek tu próbuje jeden ton na interwale nie większym niż 2 oktawy a tu chłop 7-dzwięki rozpoznaje bez pudła w całej skali fortepianu. A wykopki tradycyjnie nie zawiodły, więc z mojej strony tradycyjna przesyłka
C,D,E,F,G,A,H,C (to jest oktawa, dla zwykłych ludzi jest to znane po prostu jako: Do,Re,Mi,Fa,So,La,Si,Do)
Minor i Major - Jakby to prosto wytłumaczyć? To jest tak, że gdy jest na przykład gama DUR (Majorowa), to brzmi ona wesoło. A jak jest gama MOLL (minorowa) to brzmi smutno.
końcówki -Is oraz -Es - Oznaczają po prostu obniżenie lub podwyższenie dźwięku (zazwyczaj na te czarne klawisze, chociaż zdarzają
Komentarze (106)
najlepsze
Przychodzi skrzypek, prowadzący gra mu dźwięki, na co skrzypek perfekcyjnie odpowiada:
- as, fis, gis, d, cis, a,
Następnie przychodzi pianista, efekt ten sam, wszystkie dźwięki bezbłędnie odgadnięte.
W końcu przychodzi perkusista, prowadzący gra mu dźwięk.
- Hm... można jeszcze raz? - pyta perkusista.
Prowadzący gra jeszcze raz ten sam dźwięk. Na co perkusista:
- Kurde, nie wiem. Fortepian?
http://youtu.be/qovxaa2TsvY
@abc1112 @alpag
Juz nie bądz taki skromny. Na mieści mówią, że flet rozpoznasz z daleka :P
wciskając w trakcie filmu kolejno:
Darude Sandstorm: 6, 6, 6, 6, 6, 6, 4, 4, 4, 5, 5, 5, 7, 6, 6, 6, 6, 6, 2, 6, 6, 6, 6, 6, 2
źródło
@abc1112: Dlatego trzeba uczniom dawać dyktanda lekko przestrojone, żeby było sprawiedliwie ;)
Człek tu próbuje jeden ton na interwale nie większym niż 2 oktawy a tu chłop 7-dzwięki rozpoznaje bez pudła w całej skali fortepianu.
A wykopki tradycyjnie nie zawiodły, więc z mojej strony tradycyjna przesyłka
źródło: comment_9CEk97bjLUfrn5U81LqkUoh47jyB5HrE.jpg
Pobierz( ͡º ͜ʖ͡º)
C,D,E,F,G,A,H,C (to jest oktawa, dla zwykłych ludzi jest to znane po prostu jako: Do,Re,Mi,Fa,So,La,Si,Do)
Minor i Major - Jakby to prosto wytłumaczyć? To jest tak, że gdy jest na przykład gama DUR (Majorowa), to brzmi ona wesoło. A jak jest gama MOLL (minorowa) to brzmi smutno.
końcówki -Is oraz -Es - Oznaczają po prostu obniżenie lub podwyższenie dźwięku (zazwyczaj na te czarne klawisze, chociaż zdarzają