Lufthansa 747 go-around - pełen ciąg chwilę przed dotknięciem pasa startowego.
Samolot linii Lufthansa, Boeing 747 pochodzi do lądowania, jakieś 10m przed dotknięciem pasa startowego pilot podejmuje decyzję o go around, czyli pełen ciąg i ponowna próba lądowania. Całość wygląda bardzo ciekawie. Dla osób, którzy nie mają cierpliwości polecam przewinąć do 2:00.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 35





Komentarze (35)
najlepsze
Ponoć wiatr był. Uczciwie powiem że przy drugim już miałem pełne gacie...
Komentarz usunięty przez moderatora
Na podejściu silniki NIE CHODZĄ na minimalnej mocy. Zazwyczaj jest to koło 50% mocy zależnie od rodzaju samolotu - w końcu "niezerowy" ciąg jest jednym z warunków stabilnego podejścia.
To co słychać w filmie, który dałeś (uruchamianie silników - 3 sekunda) to NIE JEST dźwięk silników a systemu PTU związanego z hydrauliką. Nie będę się w szczegóły wdawał bo tu pewnie nikogo nie interesuje, który system hydrauliczny presuryzuje się pierwszy
CDA nie ma tu nic do rzeczy. Nie ważne czy na lotnisku są wykorzystywane procedury CDA czy też nie, na KOŃCOWYM podejściu, w PEŁNEJ konfiguracji z prędkością podejścia ciąg na przeciętnym samolocie wynosi 40-50%.
Ale o czym my gadamy, skoro Ty nie wiesz co jest końcowym podejściem i wrzucasz fotki z:
Pierwsza:
Tam mają linę hamowniczą i jeżeli podczas lądowania nie uda jej się zahaczyć - to jedyną możliwością uratowania samolotu jest błyskawiczne poderwanie się. A do tego trzeba całego ciągu.
"Napisałeś "Na podejściu do lądowania silniki chodzą na minimalnej mocy" co nie jest prawdą. W segmencie podejścia silniki chodzą na minimalnej mocy (co oczywiście nie znaczy zerowej, bo silnik zawsze ma określoną moc) tylko podczas hamowania (gdy prędkość malaje i opór jest większy niż ciąg wytwarzany przez silnik) i podczas wyrównania (koło 20ft nad pasem, czasem i niżej)."
Jeżeli poprawianie błędnych
Ogólnie ładnie tłumaczysz, ale gubisz się w skrótach myślowych: gdyby masa=sile nośnej (m=F) to niespełnione byłoby II prawo dynamiki Newtona... Więc tak: ciężar (czyli siła ciężkości) = sile nośnej.
@Wizzair: Opór jest niezależny od ciągu (ewentualnie może wzrastać wraz z prędkością) - a od kształtu aerodynamicznego samolotu i nie może być zerowy. Ale jeżeli nasz niezerowy opór jest równoważony przez ciąg - samolot leci ze stałą prędkością.
Po prostu
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora