@BoskiPiotr: Z tego co wiem to układu napędowe są projektowane tak, żeby przyspieszenie było ograniczone do 1,2[m/s^2] więc szybciej przyspieszał nie będzie. Poza tym może ruszać bardzo powoli, to zależy już od maszynisty i jego sposobu jazdy.
Taki "szynobus" to mi się podoba ;) Czy zmiana kierunku jazdy w takim pociągu wymaga jakiegoś dłuższego przestoju na stacji? Strasznie mnie wkurza, że muszę jeździć na pospieszne do Warszawy do wioski pod miasto, bo żeby zaoszczędzić czas na zmianie czoła lokomotywy pociąg nie wjeżdża do mojego miasta tylko jedzie "łącznikiem".
@stalowyblog: Nie szynobus a EZT. Szynobus to małe jednoczłonowe coś. Dart ma 8 członów, to normalny pociąg. Zmiana czoła trwa o wiele krócej niż oblot lokomotywą składu wagonowego. Spokojnie można urwać 10 minut na zmianie czoła na korzyść EZT.
To subiektywne, ale wyjątkowo nie leży mi siermiężny wygląd tego pociągu - pod względem wizualnym kilka klas niżej od pendo. I te śmieszne drzwi na środku wagonów + odsłonięte koła i inne bebechy. Co z tego że polskie, skoro brzydkie.
@zefj: Normalny dźwięk hamulców tarczowych. Materiał klocków i tarcz. Zależy głównie o materiałów z jakich są wykonane. Jedne mniej piszczą, inne bardziej.
Oby było więcej miejsca na nogi niż we Flirtach, bo wagony bezprzedzialowe, modernizowane u Cegielskiego zapewniają lepszy komfort jazdy. Poza tym, co to za pomysł z jednymi drzwiami na każdy "wagon"? Tworzą się spore kolejki przy wsiadaniu i wysiadaniu.
Cudownie będzie jak wprowadzą specjalny pokój dla mamusiek z bachorami i przedziały ciszy, bo głowa czasami boli jak karyny napierdzielają do słuchawek.
Komentarze (86)
najlepsze
@impulse_101:
Nie będzie owiewki
Nie szynobus a EZT. Szynobus to małe jednoczłonowe coś. Dart ma 8 członów, to normalny pociąg.
Zmiana czoła trwa o wiele krócej niż oblot lokomotywą składu wagonowego. Spokojnie można urwać 10 minut na zmianie czoła na korzyść EZT.
Normalny dźwięk hamulców tarczowych. Materiał klocków i tarcz.
Zależy głównie o materiałów z jakich są wykonane. Jedne mniej piszczą, inne bardziej.