Siema!
Będzie krótko i mam nadzieję treściwie. Otóż poniższy przykład prezentuje, że jeśli będąc klientem Banku Pekao S.A. i przebywając za granicą zablokujemy sobie dostęp do serwisu bankowości internetowej Pekao24 - zostaniemy w czarnej dupie...
Pogrubioną czcionką zaznaczyłem dwa etapy na którch możemy polec w bitwie o odblokowanie dostępu.
<i>Z racji tego, że na okres kilku miesięcy wyjechałem do Nowej Zelandi, korzystam z tutejszej sieci komórkowej Skini.
Polska karta sim ma zawieszony na ten czas abonament - nie używam jej i została w domu.
W Banku Pekao S.A. posiadam konto PLN oraz konto EUR. Założenie konta PLN było konieczne by być pełnomocnikiem do konta EUR mojego ojca. Dzisiaj zmuszony byłem do wykonania przelewu, podczas którego omyłkowo podałem 3 X błędnie Token blokując tym samym dostęp do całej bankowości. Oczywiście podany został również telefon kontaktowy, zarówno infolinia jak i nr stacjonarny dla klientów z zagranicy.
Podczas kontaktów z rodziną i znajomymi z Polski używam głównie Skype + abonament za kilka zł na stacjonarne do Polski.
Jak wyglądał proceudra odblokowania dostępu:
Rozmowa 1.
B. miła Pani, chętna do pomocy. Zweryfikowała moją tożsamość (podstawowe dane, imię nazwisko, adres itp).
Poprosiła o numer klienta - podałem. (ten sam, który służy do logowania w Pekao24).
Następnie poprosiła o... Kod PIN który otrzymałem w kopercie podczas otwierania rachunku. 3 - 4 lata temu.(Ten sam kod służył do pierwszego ustalenia hasła do serwisu).
Ogólnie zawsze zabieram na wakacje komplet dokumentów bankowych, ale że tym razem zapomniałem zmuszony byłem do podziękowania za rozmowę.
Większość dokumentów tego typu trzymam w rodzinnym domu w segregatorze. Pomogła tutaj mama która odszukała i podała kod.
**Pierwszy moment gdzie ktoś może zostać w "Dupie". Gdyby nikogo nie było kto mógłby taki kod PIN odszukać i podać, nie byłbym w stanie kontynuować rozmowy. Rozumiem gdybym zapomniał nadany przez siebie samego kod. Jednak potrzebny był kod który otrzymałem pocztą 3 - 4 lata temu. Chyba nikt normalny nie nosi takiego kodu ze sobą a tym bardziej nie zabiera go na wakacje?? **
Rozmowa 2.
Uzbrojony w kod PIN dzwonię na infolinie.
Ponownie weryfikacja, przełączenie na automat podanie loginu i kodu pin.
Powrót do rozmowy.
Teraz do Pana oddzwonię na podany kontaktowy numer telefonu celem dalszej weryfikacji.
Poinformowałem, że nie ma takiej możliwości ponieważ przebywam za granicą. Odpowiedź zwrotna? Niestety nie możemy odblokować dostępu.
**I to jest drugi moment kiedy zostajemy w dupie jeśli:
- zgubimy / zostanie nam skradziony telefon
- nie mamy środków na koncie (w przypadku telefonu prepaid)
- zablokowaliśmy my sobie kartę sim (zły pin / brak PUKu itp).
- narażanie się na koszty odebrania połączeń za granicą
**
Próbowałem wypytać o możliwe inne sposoby weryfikacji, odzyskania dostępu co kolwiek.
Pani wspomniała o korespondencyjnej możliwości zmiany numeru telefonu co potrwa kilka tygodni (list musi być potwierdzony notarialnie , w przypadku pobytu w innym kraju w ambasadzie (śmiech na sali) ) lub ewentualna wizyta w oddziale. (tak , przylece na zawołanie z Nowej Zelandii mhmm.... )
Innych opcji niestety nie ma,
Jaki morał? Jeśli jesteś za granicą Bank Pekao S.A. ma Cie totalnie w dupie.
wylałem gorzkie żale, dziękuję
pozdrawiam
Miłego dnia lub nocy jak komu pasuje :)</i>
Komentarze (6)
najlepsze
2.Ustawić przekierowanie połączeń na komórke w NZ.
3.Kontynuować próbę odzyskania dostępu do bankowości elektronicznej