Ciekawie też było z pierwszą częścią Starcrafta. W pierwszej alphie użyto tego samego silnika co w Warcraft 2, co spowodowało jednak niechęć fanów i kpiny z kolorystyki. W jednej z ostatnich wersji alpha nadal używano tego samego silnika, ale wyciśnięto z niego wszystko co się dało. W efekcie ta wersja wyglądała ładnie, o wiele bliżej temu, co ostatecznie otrzymaliśmy. Jednakże, gdy zaczęto tworzyć wersję beta, twórcy stwierdzili, że potrzebny jest po prostu
@juliusz-cezar: Z tego co ja wiem (i pamiętam) z początku nie miał to być RTS, a grafiki po pierwszych zapowiedziach w 1999 roku były obiecujące. Na jakiejś konferencji określili gatunek jako "3D Role-Playing Strategy". Chcieli ograniczyć budowanie bazy/miasta (zwał jak zwał) do minimum, zaś dużą rolę mieli odgrywać bohaterowie. Stąd taki interface jak na pierwszym zdjęciu. Potem zmienił się w taki, jaki widoczny jest na drugim. Ponadto do dyspozycji mieliśmy dostać 6 ras, a nie 4 (klik). Ludzi, orków, burning legion, umarlaki, nocne elfy i rasę, której chyba nigdy nie ujawnili (albo ja czegoś nie wiem). Jednak koncepcja zmienionej rozgrywki przerosła twórców, którzy obawiali się krytyki dotychczasowych fanów. I oczywiście jak to zwykle u Blizzarda, w ten sposób premiera była ciągle przesuwana.
Po powrocie do koncepcji RTSa, gra już bardziej przypominała to, co ostatecznie otrzymaliśmy. Było kilka zmian interface'u i pewnych koncepcji (nie wiem co zastępowało drewno na ostatnim screenie). Część jednostek, które odrzucono w fazie beta, powróciły w The Frozen Throne (jak na przykład bohater Shadow Hunter).
W necie można jeszcze znaleźć filmy z prezentacji wersji alpha na ECTS 2000, gdy gra wróciła do
Przypomniał mi się launch trailer Wings of Liberty. Jest tak niesamowity że do dziś wywołuje u mnie ciarki. Wiem, to tylko trailer. Ale nieziemsko mnie zachwycił.
@Kalan: Mam tak samo. Jak dużo w strategie nie grałem to kampanie starcrafta czy to pierwszej części czy to drugiej zawsze budziły we mnie miłe wspomnienia ;)
Komentarze (43)
najlepsze
Po powrocie do koncepcji RTSa, gra już bardziej przypominała to, co ostatecznie otrzymaliśmy. Było kilka zmian interface'u i pewnych koncepcji (nie wiem co zastępowało drewno na ostatnim screenie). Część jednostek, które odrzucono w fazie beta, powróciły w The Frozen Throne (jak na przykład bohater Shadow Hunter).
W necie można jeszcze znaleźć filmy z prezentacji wersji alpha na ECTS 2000, gdy gra wróciła do
Wiem, to tylko trailer. Ale nieziemsko mnie zachwycił.
To już 5 lat minęło :O
@Gh0stt: przecież otagowane od samego początku :Þ