Jak uzyskać rekordowo niskie zużycie paliwa?
Czasami przytrafi się, że na autostradzie zapala się rezerwa i musimy uruchomić wszystkie zmysły by dojechać do stacji. W materiale ukazane jest, jak to najlepiej zrobić i jak w tym sportowym aucie wynikiem spalania zaskoczyć niejedno auto rodzinne.
n.....e z- #
- #
- #
- 286
Komentarze (286)
najlepsze
Ale litr mniej spali...
I ten jeden wybuch mieszanki pcha tłok w dół, i to tak jakby jeden tłok napędzał całe auto, oczywiście
Ecodriving jest meczacy, wymagajacy i uczacy cierpliwosci, przy pustej trasie nie problem, duzo trudniej jest gdy pojawiaja sie korki, gdy trzeba trzymac duzy odstep od samochodu z przodu tak by jechac ze stala predkoscia i nie hamowac, a duza dziure wykorzystuja samochody ktore chca sobie przeskoczyc korek.
Na minus - jechanie wolniej niz
@ZiumZium: mmmm to juz wiem skad sie biora auta co robia takie cyrki wydluzajac korki w miescie. Kierowca autobusu widzi ze przejedzie przez skyrzowanie skrecajac np w lewo a tu trafia sie taki kierowca i zostawia przed soba dwie dlugosci auta i dojezdza zas autobus blokuje skrzyzowanie. Ok mogl nei wjezdzac i czekac ale ktos za autobusem mzoe chce skrecic w
Moze z obliczen wyjdzie zeby jechac ze stala predkoscia, a w rzeczywistosci stopniowo odpuszczajac pod gorke i potem nadrabiajac z gorki da sie osiagnac nizsze spalanie...
A moze te komputery sie myla i pokazuja blednie.
Nie wierzysz, zrob doswiadczenie....
Przekonasz sie sam.
Lubie Twój kanał, ale nigdy nie zrozumiem ecodriverow.
Mam tylko pytanie: na początku wspomniałeś, że wybrałeś silnik benzynowy by nie męczyć diesla - zawsze wydawało mi się, że to diesle wola wolne obroty i to one przeznaczone są do typowego ecodrivongu. Oczywiście chodzi mi sytuacje jazdy w zakresie obrotów które są dobre dla turbiny.
Jak ktos dbal o silnik jezdzi do dzis, 1 mln tez te silniki kreca...
Wiec mozna.
Inna sprawa ze ten silnik zostal zaprojektowany do ciagniecia z dolu, wiec mu to pasowalo.
ogólnie przy delikatnym traktowaniu gazu można ciągnąć z dolnych obrotów, równa jazda też najwyższy możliwy bieg za to wduszanie gazu oporowo i próba przyspieszenia z dolnych obrotów nie jest dobra dla silnika, tak samo jazda pod wzniesienie na niskich obrotach.
@nawykopie w jakim zakresie dystans proponujesz?
Inna sprawa, że obawiałem się co na to kierowca samej ciężarówki. Dobrą praktyką jest jednak zachowanie sporego odstępu. W Stanach za odstęp poniżej 5-długości samochodu na autostradzie mogą cię zatrzymać.
Ale swoją drogą ciekawe czemu przeglądarka mi nie podkreśliła tego błędu, cóż jej wybur.
Cześć, materiał interesujący - natomiast proszę popracuj nad dykcją. Wyłapałem:
0:48 - wybór pad na tom rasowom
1:13 - za pomocom komputera
1:17 - dlaczego nie bende tankował
1:19 - a wole polegać
1:24 - bendzie przekłamania
1:34 - trasa bendzie
i wiele pomniejszych - a to raptem półtorej minuty - dalej jest tak samo. Wiem, że to nie telewizja, ale jednak brzmi to słabo i bardzo utrudnia odbiór.
Pozdrawiam
komputer pokazywał paliwa na równe 200km, GPS twierdził, że do Strykowa mam 205km
silnik 2.0
prosty przykład-jedziesz i masz do przejechania dwa kilometry na lekkim pochyleniu. Możesz albo wrzucić luz(wersja ostrego ecodrivingu to zgaszenie silnika...) i się dotoczyć te dwa kilometry spalając 0.8l/h albo hamować silnikiem, rozpędzać się, hamować silnikiem, rozpędzać się etc, i stracisz paliwo bo grawitacja ma większą sprawność niż silnik: p
:'(
#!$%@?. "Tę rasową toyotę", "w tę stronę"!