@aloalo83: Kluczowe jest to co mówi o 4 biegu czyli, że jest to "direct drive" . Chodzi o to że koło zębate przy synchronizatorze 4 biegu (pierwsze od lewej od strony tarczy sprzęgłowej) jest połączona na sztywno z wałem wejściowym i napędza wałek pośredni (czyli ten na dole), a sam bieg 4 to bezpośrednie spięcie wału wejściowego i wyjściowego z pominięciem wszystkich kół zębatych.
4 bieg jako "direct drive" - gosc ma na mysli ze 4 bieg NAJCZESCIEJ w skrzyniach 5 biegowych jest NAJBLIZSZY przelozeniu 1.0 czyli tryb 4 biegu na walku glownym ma "taka sama" ilosc zebow co tryb 4 biegu na walku sprzeglowym
@brzusio23: Nie. Jest dokładnie tak jak napisał @sobaka. Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem jego komentarz
poza tym na walku napedowym powinna byc jeszcze jedna zebatka przekazujaca moc na wieniec
czyli przy każdej zmianie biegów synchronizatory dostosowują prędkość wejścia do prędkości wyjścia? Myślałem, że ta prędkość obrotowa wejścia (odłączonego od silnika) jest dostosowywana dopiero po puszczeniu sprzęgła.
Komentarze (67)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@brzusio23: Nie. Jest dokładnie tak jak napisał @sobaka. Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem jego komentarz
http://www.wykop.pl/link/2103104/filmik-wyjasniajacy-jak-dziala-manualna-skrzynia-biegow-wymagany-angielski/
http://www.wykop.pl/link/1506743/ciekawa-symulacja-zasady-dzialania-manualnej-skrzyni-biegow/