Tyle że samo 4x4 nic nie daje na śliskim (nadal cała para idzie w to koło, które straciło przyczepność). Dopiero 4x4 + blokady dyferencjałów, lub dyferencjały z ograniczonym poślizgiem pozwalają wykorzystać wszystkie zalety napędu 4x4 na sniegu.
Z drugiej strony, z tego co wiem, BMW ma w tylnym moście dyferencjał z ograniczonym poślizgiem.
Nie miał zwyczajnych letnich, a Potenzy RE070 czyli półslicki. Na zwykłych letnich powinno być ciut lepiej ale też bez rewelacji. P.S. czy mając to na aucie wyjechałbyś w zimę na ulicę?
@bzyq81: Taki z Ciebie spec że widząc filmik z daleka i kręcony w nocy jesteś w stanie rozpoznać nie tylko typ ośnieżonej opony, ale i markę oraz numer seryjny?
A ja myślę że to były 0,25 Slicki Continental 20405P ze wspomaganiem osiowym. Przecież to jasno widać!
Ostatnio mnie jeden ekspert pouczał że gdyby auto miało 4x4 to by z zakrętu nie wypadło.
Ja tłumaczyłem że sam napęd gówno da jeśli nie zwracamy uwagi na opony. Zjechał mnie pouczał o wyższości napędu a nie dał sobie powiedzieć że opona jako jedyna styka się z podłożem i od niej zależy więcej niż nie jednemu się wydaje
@jarek159: Dam adres na PW jak będziesz chciał wyrzucić roczny komplet opon, zamówię kuriera do siebie. Chętnie na nich pojężdżę do 3mm, czyli jakieś 3 lata. Okey?
@CzystaMaestria: Moje opony zima/lato oba około 1 mm zużycia bieżnika
Na letnich przejadę do około 4 mm
zimowe sprawdzę tej zimy czy dają radę ale będzie to ich trzeci i prawdopodobnie ostatni sezon. W tym rozmiarze cena opon jest tak śmiesznie niska że wymiana nie stanowi najmniejszego problemu. Wychodzę z założenia że lepiej mieć nowszą z wyższym bieżnikiem oponę niż starszą i nie nazwał bym tego "lewacką logiką"
To moje drugie auto z takimi oponami. Rodzice za moją namową też je założyli. Są bardzo zadowoleni. Ja wiem, że to jedna z lepszych opon na rynku. Nie przejmuję się minusami od ignorantów. :) Wystarczy poczytać opinie i testy.
Poprzednie dwa lata przelatałem na letnich w zimę, różnicy przez większość czasu nie ma żadnej, oczywiście dopóki nie leży śnieg. W tym roku kupiłem nowe zimówki i do tej pory cały czas jeżdże na suchym asfalcie, a bzdury o tym, jak to zimówki są lepsze w niższej temperaturze na suchej drodze można między bajki włożyć.
Dlaczego zmieniłem więc opony? Głównie szkoda mi felg na tą zasraną sól sypaną na drogi.
@Adasi: lepszość w niższej temperaturze polega na różnej ścieralności w zależności od temperatury dla każdej mieszanki.
Jeżdżąc mało się tego w portfelu nie odczuje. Jeżdżąc po samym mieście też raczej się nie odczuje braku zimówek. Najwyżej ktoś cię dwa razy wypchnie.
Ale mieszkając choćby przy gruntowej drodze można się nieźle zdziwić zimowego poranka. Znam nawet osobę, która nie mogła wyjechać z garażu, bo śnieg spadł.
@Adasi: a btw kluczowy kontrargument, że to po to, żeby koncerny zarobiły pieniądze jest z dupy. Bo jak czyjeś opony leżą pół roku w garażu, to dwa razy dłużej nie kupi kolejnych.
Poziom komentarzy pod tą wstawką jak tak żenująco niski, że ja stąd wychodzę.. Statystyczny wykopowicz tak się zna na samochodach jak pracownik biedronki na konfiguracji LHC.
Komentarze (283)
najlepsze
Z drugiej strony, z tego co wiem, BMW ma w tylnym moście dyferencjał z ograniczonym poślizgiem.
??
"As before the M3 is on Michelin Pilot Alpin 4 UHP winter tyres, and the Subaru Forester 2.5XT PPP is on Bridgestone Potenza RE070 UHP summer tyres.
"
A ja myślę że to były 0,25 Slicki Continental 20405P ze wspomaganiem osiowym. Przecież to jasno widać!
@Zydomasoneria: możesz napisać jak w tym audi quattro napęd na cztery koła wspomaga hamowanie, bo nie bardzo rozumiem.
Ja tłumaczyłem że sam napęd gówno da jeśli nie zwracamy uwagi na opony. Zjechał mnie pouczał o wyższości napędu a nie dał sobie powiedzieć że opona jako jedyna styka się z podłożem i od niej zależy więcej niż nie jednemu się wydaje
Na letnich przejadę do około 4 mm
zimowe sprawdzę tej zimy czy dają radę ale będzie to ich trzeci i prawdopodobnie ostatni sezon. W tym rozmiarze cena opon jest tak śmiesznie niska że wymiana nie stanowi najmniejszego problemu. Wychodzę z założenia że lepiej mieć nowszą z wyższym bieżnikiem oponę niż starszą i nie nazwał bym tego "lewacką logiką"
Raczej dbałość o
4x4 ze stałym napędem naprawdę dobrze robi robotę, kto jeździł ten wie.
@kot_w_krawacie: Przed skrzyżowaniem czy zakrętem wolę jednak moje E46 na zimowych oponach tylko z napędem na tył ;p
@arekb81:
@jakub512:
To moje drugie auto z takimi oponami. Rodzice za moją namową też je założyli. Są bardzo zadowoleni. Ja wiem, że to jedna z lepszych opon na rynku. Nie przejmuję się minusami od ignorantów. :) Wystarczy poczytać opinie i testy.
Dębica Navigator 2 się do niczego nie nadaje.
Dlaczego zmieniłem więc opony? Głównie szkoda mi felg na tą zasraną sól sypaną na drogi.
Jeżdżąc mało się tego w portfelu nie odczuje. Jeżdżąc po samym mieście też raczej się nie odczuje braku zimówek. Najwyżej ktoś cię dwa razy wypchnie.
Ale mieszkając choćby przy gruntowej drodze można się nieźle zdziwić zimowego poranka. Znam nawet osobę, która nie mogła wyjechać z garażu, bo śnieg spadł.