@surikatga: To Ty chyba nie rozumiesz o co chodzi. Właśnie że ta siła zależy w jakimś stopniu z tym co się dzieje z samochodem. Bo jak przywalisz w ścianę to zatrzymujesz się w smarcie na 20cm a w mercedesie na 100 cm. To tak jak hamujesz normalnie wciśniesz do połowy pedał gazu to działają na Ciebie mniejsze siły niż jak wciśniesz w podłogę. Kwestia skali zjawiska i tego w jakim
Zwróćcie uwagę, że ten test to coś zupełnie nowego. Omijana jest podstawowa strefa zgniotu, dlatego producenci muszą przemodelować samochody aby uwzględnić nowe miejsce uderzenia. I właśnie pojawiają się pierwsze samochody, które już przechodzą go jak trzeba.
@skyluker: Właśnie miałem to napisać, nie mogłem tylko znaleźć filmu do tego zjawiska.
Na takie uderzenie obok podłużnicy nie ma mocnych bo cała energia idzie na kabinę a to znalezisko to zwykła manipulacja bez wyjaśnienia istoty problemu.
@bazingaxl: generalnie dobrze wypadają auta, którym przednie koło się w tym teście urywa - nawet cała blacha z drzwi może się urwać, ważne tylko, żeby energia rozpraszała się pod kątem zmieniając potem kierunek zatrzymującego się samochodu - a najgorsze co to jak koło wpada na nogi kierowcy - ten manekin z mazdy to się na szyi praktycznie rozpadł - a koszt jednego całego manekina wielokrotnie przewyższa koszt tych aut, klucz do tego testu jest świetnie pokazany na przykładzie volvo s60 - po takim dzwonie auto nadaje się na złom, ale pasażerom nic nie miało prawa się stać - o ile mieli pasy:
@tomski14: to dlatego że wali tylko 1/4 przodu, dlatego wbrew logice i instynktowi jak już idziesz na czołówkę i nie ma gdzie uciekać to trzeba walić centralnie całym samochodem ; p
Test przeprowadzony przez IIHS. IIHS i NCAP mają odmienne standardy prowadzenia testów. W tym przypadku zapewne pokrycie przodu jest 25%, co nie zmienia faktu, że kiepsko to wygląda.
elektryki mają to do siebie, że w przypadku dzwona ekipy ratunkowe nie mogą ich ciąć w dowolny sposób. np. w BMW i3 jest specjalna książeczka, którą należy mieć w widocznym miejscu by ratownicy wiedzieli jak ciąć konstrukcję by ich nie popieściło bądź by nie spowodować dodatkowo pożaru w razie dzwona
Komentarze (67)
najlepsze
Na takie uderzenie obok podłużnicy nie ma mocnych bo cała energia idzie na kabinę a to znalezisko to zwykła manipulacja bez wyjaśnienia istoty problemu.
https://www.youtube.com/watch?v=vtsXK_Rryug
tutaj świetnie wyjaśnione o co w tym
poprostu w usa naprawde testuja a nie sciemnianaj jak ncap