@mnlf: To świadczy tylko, że jeszcze dużo pracy przed nimi. Jest to jednak istotny krok naprzód. Z tego co czytałem to jeszcze niedawno baterie litowo-siarkowe wytrzymywały maksimum 40 cykli.
Co do odzyskiwania energii z hamowania to trzeba stosować inne rozwiązania np. baterię kondensatorów bo akumulatory (także zwykłe litowe) do tego się nie nadają. Chodzi o to, że ilość energii nie jest duża ale moc może być olbrzymia.
Odnośnie powiązanego dodanego przez @jozwa-maryn: Czy ja dobrze rozumiem, że to są "ogniwa pierwotne" (jak bateria alkaliczna, nie do naładowania), a nie akumulatory?
Komentarze (4)
najlepsze
To do samochodu się to raczej nie nadaje, zwłaszcza gdyby to miał być oszczędny samochód odzyskujący energię podczas hamowania.
Co do odzyskiwania energii z hamowania to trzeba stosować inne rozwiązania np. baterię kondensatorów bo akumulatory (także zwykłe litowe) do tego się nie nadają. Chodzi o to, że ilość energii nie jest duża ale moc może być olbrzymia.
ps. Czytałem też o