Młody Developer: Przysłowia Polskie - Budujmy Polską Tożsamość!
Witajcie,
Historia zaczyna się około okresu świątecznego 2013 (grudzień, żeby ktoś o Wielkanocy nie myślał :) ), kiedy to porywałem się z motyką na księżyc, gdyż nie oszukujmy się moja wiedza programistyczna opierała się o samą algorytmikę i to w innych językach. Początki były ciężkie a
zwykły hello world na telefonie cieszył. Szczerze powiedziawszy nawet nie miałem żadnego pomysłu na aplikacje, grę, po prostu robiłem to co mi się udało stworzyć.
Pomysł wyszedł w trakcie, była to wielka zagadka, wiedziałem że coś chce lecz nie wiedziałem co. Na początku były to jakieś pytania itp. lecz potem przyszedł pomysł na gierkę z przysłowiami, ba której jeszcze nie było w google play.
I tak po ponad miesiącu czasu powstała aplikacja: Przysłowia Polskie - Mistrz Przysłów
Nie wyglądała tak jak w tej chwili, szkoda że nie mam screenów, a co dopiero z wersji beta, gdzie 3 androidki i kreska to był szczyt grafiki :) Nerwów było od groma, kiedy kod powinien działać a nie działa. Kiedy na jednym urządzeniu działało a na drugim nie. No ale to urok androida :)
Sama gra jest to gra-quiz - czym bardziej jesteśmy oczytani i znamy język (w tym Przysłowia Polskie) tym będziemy w nią lepsi!
A same zasady są proste :)
"Przechodź kolejno coraz bardziej skomplikowane poziomy i odgaduj coraz trudniejsze przysłowia by stać się Mistrzem Przysłów!"
Gra jest podzielona na poziomy, i dla przykładu:
Dokończ: Gdzie dwóch się bije, tam trzeci (...)?
Uzupełnij: Prawdziwych (...) poznaje się w biedzie.
Jakie to przysłowie? Zasada odwetu, odpłacanie złem za zło.
Oczywiście!: Oko za oko ząb za ząb!
Jednak mamy pomysł, mamy aplikację, lecz co jeśli nikt o niej nie wie? I to jest właśnie polityka google play. Czym więcej ściągnięć to tym więcej ściągnięć :)
Innymi słowy, czym bardziej popularna aplikacja, tym wyżej w rankingu, a czym wyżej w rankingu tym bardziej popularna. I tutaj jest zawsze problem z wybiciem. No ale udało się na kilka chwil:
Aktualnie popularność aplikacji spada i odinstalowania dzienne przewyższają instalację. Jednak i tak jeżeliby kogoś ciekawiło, aplikacja ma ponad 32 tyś. pobrań. Szczerze mówiąc, na początku i tak się tego nie spodziewałem. Jeżeli chodzi o zarobki, naprawdę jest krucho, nawet przy takiej popularności gdzie banery mają po 10-20 tyś wyświetleń. Na bułkę dziennie starczy :)
Dlatego też postanowiłem stworzyć angielską wersję, może też się przyjmie, lecz na razie krucho: Master of Proverbs
Jeżeli bylibyście zainteresowani, prosiłbym was o wsparcie, gdyż jednemu developerowi, młodemu bez doświadczenia trudno jest coś zdziałać, a każda porada i wskazówka od was była by cenna.
Także każdy test gierki i zdanie relacji czy to z polskiej czy z angielskiej, dużo by dał :)
Dobrej nocy, kończąc ten tekst po północy :)
Komentarze (1)
najlepsze