@Tapirro: Przy aktualnych cenach paliw porzucam miłość do V8 i wybieram czterocylindrowe kosiarki.
Posiadanie samochodu V8 to jak umawianie się z top modelką - wszyscy kumple Ci zazdroszczą, ale na każdej randce niebezpiecznie zbliżasz się do tysiaka ;)
auta policyjne różnią się trochę od seryjnych i nie chodzi tylko o różnicę w wyposażeniu wnętrza.
przykładowe różnice: dodatkowe chłodnice - oleju silnika, oleju skrzyni biegów, oleju układu wspomagania, mocniejszy alternator, inne hamulce, inne przełożenie na wale, specjalne zawieszenie, kuloodporna płyta kewlarowa w oparciu kierowcy ;-)
warto takie auto kupić ale nie patrolowe tylko np. po detektywie
w chevroletach caprice montowane były silniki od corvety V8 LT1 (bardzo trwałe), moc może nie
@Smerda_Jajeczny: Ale nie od zawsze, to o czym piszesz było wprowadzane sukcesywnie. Aktualnie nawet produkowany jest pojazd który został zaprojektowany jako radiowóz i tylko w takiej wersji występuje, nie ma możliwości kupić go w wersji cywilnej. Carbon Motors:
Waldemar Łysiak pisał w książce "Asfaltowy Saloon" jak podczas podróży po Stanach w latach 70-tych razem z kumplem wynajęli samochód, który kiedyś należał do policji bądź FBI, a poznał to po tym, że miał on zamontowany ten charakterystyczny reflektor przy lusterku (tzw. "Szperacz" - widać go na kilku zdjęciach z tej galerii). Mimo, że samochód nie był oznakowany, ani nie miał syren, to ludzie i tak widząc ich myśleli że są jakimiś
@Niuninho: ja jezdze niemieckim bylym radiowozem i na niemieckiej autostradzie tez mi wszyscy zjezdzaja z drogi, na dodatek kontrole policyjne zawsze sa milsze. A co do modyfikacji wzglendem wersji cywilnych, niestety brak.
Te samochody mają swój urok, jednak jeśli chodzi o pościgi to zawsze śmieszyło mnie ich zachowanie na zakrętach. Zamiast popracować nad zawieszeniem, Amerykanie pakowali pod maski coraz większe silniki.
Maja utwardzane zawieszenie względem cywilnych wersji, ale wcale nie mogą z tym przesadzić. W Stanach poza autostradami masz bardzo dużo bardzo c@#$#wych dróg. I to nie tylko na zadupiach.
To prawdziwe krowy, wielkie pod każdym względem! Wielkie w środku, na zewnątrz i ogromne silniki. Warto przypomnieć, że w Polsce - w okolicy lat 70\80 nasza milicja bujała się dużymi fiatami, lolonezami, nysami itp w sumie to mieliśmy por9wnywalne bagażniki z ich schowkami :-D
Komentarze (44)
najlepsze
Na pytanie:
- Jaki silnik? - wuja odpowiedział - 8 litrów.
- Ale ja nie pytam ile pali, tylko jaka pojemność.
- 8 litrów.
Posiadanie samochodu V8 to jak umawianie się z top modelką - wszyscy kumple Ci zazdroszczą, ale na każdej randce niebezpiecznie zbliżasz się do tysiaka ;)
przykładowe różnice: dodatkowe chłodnice - oleju silnika, oleju skrzyni biegów, oleju układu wspomagania, mocniejszy alternator, inne hamulce, inne przełożenie na wale, specjalne zawieszenie, kuloodporna płyta kewlarowa w oparciu kierowcy ;-)
warto takie auto kupić ale nie patrolowe tylko np. po detektywie
w chevroletach caprice montowane były silniki od corvety V8 LT1 (bardzo trwałe), moc może nie
Maja utwardzane zawieszenie względem cywilnych wersji, ale wcale nie mogą z tym przesadzić. W Stanach poza autostradami masz bardzo dużo bardzo c@#$#wych dróg. I to nie tylko na zadupiach.
http://www.nydailynews.com/new-york/new-york-city-area-roads-sixth-worst-nation-report-article-1.1475482
Od 2013 dostarczają dwa modele customizowane pod policję:
- Police Interceptor Sedan - na bazie Taurusa
- Police Interceptor Utility - na bazie Explorera V
Więcej info o tych cudeńkach:
http://www.ford.com/fordpoliceinterceptor/