@ShortyLookMean: W zastosowaniach silników parowych w napędach o małej mocy konstrukcja tłokowa jest efektywniejsza gdyż temperatura pary jak i ciśnienie pracy takich silników jest mniejsze - dopiero przy wzroście parametrów pracy pogarsza się jego sprawność.
Koszty wykonania turbiny dla tak małego silnika są o wiele większe , i trzeba byłoby w ogólności dostarczyć parę o wyższej temperaturze i ciśnieniu , silnki turbinowe są silnikami wysokich obrotów i do zastosowania w napędach
@ftmo: W mojej opinii długi czas rozruchu przekreśla zastosowanie silnika parowego w małych pojazdach. To gdzie mógłby się sprawdzić to ciężarówki i to też raczej jako generator prądu więc zminiaturyzowane powszechne rozwiązanie z elektrowni.
Do napędu pojazdu lub generatora w ekstremalnych warunkach gdzie nie ma powszechnie dostępnej elektryczności i wysokokalorycznych paliw.
Mamy katastrofę naturalną albo jakiś kraj 3 świata silnik może być napędzany poprzez spalanie : śmieci, drewna, wysuszonych wodorostów, krowich placków, wszelkiego rodzaju odpadków etc.
Komentarze (8)
najlepsze
Koszty wykonania turbiny dla tak małego silnika są o wiele większe , i trzeba byłoby w ogólności dostarczyć parę o wyższej temperaturze i ciśnieniu , silnki turbinowe są silnikami wysokich obrotów i do zastosowania w napędach
Do napędu pojazdu lub generatora w ekstremalnych warunkach gdzie nie ma powszechnie dostępnej elektryczności i wysokokalorycznych paliw.
Mamy katastrofę naturalną albo jakiś kraj 3 świata silnik może być napędzany poprzez spalanie : śmieci, drewna, wysuszonych wodorostów, krowich placków, wszelkiego rodzaju odpadków etc.