AMA współwłaściciel nieautoryzowanego warsztatu mechanicznego
Pytajcie, może komuś pomogę czy obalę jakiś mit :) Zapytania ad. wrażeń z jazdy konkretnymi autami również mile widziane :)
lakierobejca z- #
- #
- #
- #
- 737
Pytajcie, może komuś pomogę czy obalę jakiś mit :) Zapytania ad. wrażeń z jazdy konkretnymi autami również mile widziane :)
lakierobejca z
Komentarze (709)
najlepsze
Boję się że przekombinuje
Nie wiem jakie masz wymagania od auta, ale hyi coupe to nic specjalnego i za 15k jest kilka lepszych opcji
Fiat stilo 1.6
Engine fault blad u1702, blad szyny can - mozliwe przyczyny?
Raczej europejskie chodzi glownie o bezawaryjnosc
W211 nie są takie złe jeśli chodzi o bezawaryjność, a jakbyś zrezygnował z względnej bezawaryjności i ustalił priorytet niski koszt utrzymania to passat b6, ew. vectra C, ale mimo wszystko klienci przychylniej patrzą na VW czy MB
1. Jakie znasz jak najprostsze, najniezawodniejsze, łatwe w naprawie auta bez elektroniki w wieku do ok. 5 lat?
2. Co powiesz na temat dość rozpowszechnionej opinii na temat warsztatów samochodowych, która mówi że lepiej wszystko 10 razy sprawdzić, bo jak się nie znasz, to mechanik będzie naciągał na dodatkowe koszta, jedno naprawi ale drugie podpiłuje albo zamieni na zużyte, żebyś niedługo znowu przyszedł?
1. Ciężko teraz znaleźć auto ogołocone z elektroniki. Dosyć proste w naprawie, ale nie niezawodne, są fiaty punto. Cenowo też przystępne.
3. Wszędzie jest inaczej. Różni są ludzie, lecz nieraz sam słyszę, czy widzę, jaką rzeźbę tworzą niektorzy partacze. Ostatnio gdzieś widziałem w tv przypadek, że chłopakowi maglownice 'zmodyfikowali', żeby uciekający płyn szybciej go przywlókł na wymianę magla. Brak słów.
2.Najlepszy/najgorszy samochód jakim miałeś okazję jeździć?
3. Czym jeździsz aktualnie?
1. polonez, golf iii, audi a4, mondeo mk3(:D), passat b5
2. Najlepszy porsche panamera, najgorszy ciężko wytypować
3. W210 3.2CDI
2 - Jak to jest z dostępem do dokumentacji, kabli/softu/narzędzi i części przy nowszych autach? Kupujecie jak leci czy tylko do najpopularniejszych modeli a resztę odsyłacie do ASO/innych warsztatów? (no i czy producenci stwarzają problemy z zakupem narzędzi/kabli/softu do nowych modeli)?
3 - jakim autem jeździsz (lub chciałbyś jeździć), a jakim autem nie chciałbyś jeździć nawet jakby ci dopłacali.
1. W mechanice jesteśmy mocniejsi, ale nie boimy się nowych aut.
2. Dokumentacja to w sumie tylko tyle co w Autodacie jest i KTSie. Kupujemy sprzęt taki, żeby bez wstydu obsłużyć zachodnią motoryzację i sczytać błędy w 'wynalazkach'. Najczęstszym problem ze strony producenta jest.. cena. 500 i więcej za jeden przewód nie dziwi.
3. W210 3.2CDI. Nie chciałbym jeździć na codzień (dość mocno uogólnie) autem terenowym i starym muscle carem.
1. Jaka inwestycja na start?
2. Jaki czas zwrotu inwestycji? (usredniajac, wiadomo czesci/kolejne inwestycje etc)
3. Dlugo masz zaklad?
4. Ile osob zatrudniasz? Za jaka kwote? Na jaka umowe?
5. Jakies nieprzyjemne sytuacje ze 'typowym karkiem w beemie' itp?
6. Najlepsze auto wg Ciebie jakie naprawialiscie? Najgorsze?
7. Najdrozsza naprawa?
8. Ile stanowisk w warsztacie? Parking na kolejke? Budowales czy wynajmujesz miejscowe?
9. Kiedy jest 'najgoretszy' okres w roku? Mozna zauwazyc
1,2,3: odziedziczone
4. 8 osób, tyle że nie wszyscy to mechanicy, również w ofercie jest blacharka i lakier. Umowy o pracę.
5. W sumie nie, ale trafiają się osoby z pod ciemnej gwiazdy, z którymi bezpiecznie utrzymywać zdawkowy kontakt.
6. Ciężko wytypować, pierwsze na myśl przyszła w221 w amg(olej i klocki bodajże)
7. Procentowo to wymiana żarówki stopu w jakimś francuzie :) klient zapłacił za wiedzę(nie mógł auta zgasić), oczywiście