@Nielubiedrzew: trochę chyba fantazjują o kontroli kilkudziesięciu samolotów na raz, przynajmniej nie w naszej przestrzenie powietrznej, patrząc na to co udostępnia http://www.flightradar24.com nawet w godzinach szczytu na przykład w obszarze północo-wschodnik jest tych samolotów kilka max kilkanaście.
bardziej mają chyba robotę ci od zbliżania na lotniskach.
ponadto gdzieś na forach lotniczych wspominano, że PAŻP to jedna z najbardziej nepotycznych instytucji
@Qozak: Zarobki są bardzo dobre, ale nie może być inaczej. To nie jest zawód rotacyjny, a inwestowanie w ludzi sprawdza się w tym zawodzie jak w żadnym innym. Jak mawia mój kolega "lotnictwo to jedyna branża na świecie, w której nie może być burdelu"
Republic of Ireland: Students are paid an allowance of €18,969 per annum. The basic starting salary for fully qualified controllers is just under €51,000. With a shift allowance included, it comes to nearly €75,000. The maximum basic pay for controllers, including shift allowance, is more than €112,000. The top 10 per cent of air traffic controllers in Ireland earn between €170,000 and €230,000 a year, while
Do tego trzeba mieć naprawdę głowę. Oblanie jednego egzaminu w trakcie szkolenia na kontrolera wiąże się z końcem tej przygody. Mój znajomy, lat 23 niedawno przeszedł cały proces (przerwał dla tego studia), już pracuje, na tę chwilę zarabia 10 kafli. Ładna suma na start
Byłem na pierwszym egzaminie (tzn. przyjęli moją aplikację), test predyspozycyjny (zadania na logikę) zdałem bez problemu, ale niestety angielski zlekceważyłem (pytania wydawały się na poziomie gimnazjum) i rozwiązałem zbyt szybko i bez zastanowienia. W następnym naborze znowu spróbuję :)
7 mil morskich? To ja chyba pewnego dnia widziałem jakąś ich wpadkę bo samoloty dosłownie przecięły się nad moją głową. Z ciekawości aż sprawdziłem na flightradar24 na telefonie i różnica w poziomach nie była większa nić 500m.
Ciekawe czy kontrolerzy z lotniska smoleńskiego też mieli taki nieustanny rozwój, szkolenia i egzaminy. Z tego co pani Gryz opowiada, ciągle trzeba się doskonalić.
Komentarze (66)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
bardziej mają chyba robotę ci od zbliżania na lotniskach.
ponadto gdzieś na forach lotniczych wspominano, że PAŻP to jedna z najbardziej nepotycznych instytucji
W irlandii to:
Komentarz usunięty przez moderatora
@ukradlem_ksiezyc: No i ok, minimalna separacja to 1000ft czyli 300m