AMA - F1 od srodka. Praca w McLarenie.
Zaczynam ten watek za namowa Wykopowiczow.
Przez ostatnie 2.5 roku pracowalem dla McLaren Applied Technologies jako User Experience Engineer.
Jako ze srodowisko F1 jest dosyc scisle, udalo mi sie poznac kilkoro wplywowych ludzi w F1, kierowcow, jak i 'szaraczkow'' ktorzy sa w tym biznesie od kilkudziesieciu lat (wierzcie mi, kilka minut z mechanikiem ktory sklada auta F1 od 1980 roku jest o wiele ciekawsze niz kilka godzin spedzonych z Hamiltonem)..
Zwolnilem sie trzy tygodnie temu, dzieki czemu moge przedstawic szerszej publicznosci jak 'swiat F1' wyglada od wewnatrz -gdybym zrobil AMA bedac pracownikiem tej firmy (i bylbym szczery), po prostu stracilbym prace (i najprawdopodobniej wyladowalbym w pierdlu). Teraz mam troche wiecej 'luzu', aczkolwiek nie obrazcie sie jesli na niektore pytania nie bede w stanie odpowiedziec - oni naprawde maja duzo prawnikow ;)
To by bylo na tyle. Pytajcie o co checie.
Aha - do maruderow - tak, nasza wspaniala Rzeczpospolita zaplacila za 12 lat mojej edukacji. Ale wracam do Polski za dwa lata, wiec odrobie w podatkach.
Komentarze (135)
najlepsze
McLaren poki co go wdraza - jeszcze nie skonczyli wiec nie mialem szansy z nim pracowac przed odejsciem.
2. Jakich technologii tam używałeś
3. Czy kojarzysz z zespołu typowych programistów (a nie "ludzi od wszystkiego") i ile zarabiali?
4.
1. Rozmowa przez telefon, pozniej techniczny test na maila (zaprojektowanie malego 'dashboardu'), pozniej wycieczka do McLarena i techniczna rozmowa kwalifikacyjna ktora trwala z 4 godziny. Ale to bylo w moim przypadku, jesli starasz sie o prace w zespole do pracy nad bolidem, proces jest duzo dluzszy i trudniejszy.
2. pracowalem z technologiami ktore McLaren zrobil wewnetrznie przez ostatnie xx lat dla F1. Bardziej konkretnie, ja glownie pracowalem z systemem telemetrycznym - pakowalismy sensory na przerozne rzeczy (od pilkarzy Premier League po wiertla uzywane przy wydobyciu oleju). Projektowalismy system z interfejsem 'webowym'- wiec glownie pracowalem uzywajac javascript, i
2. Masz jakieś interesujące zdjęcia wnętrzności bolidu, dokumentacji technicznej?
3. Jeśli masz jakieś ciekawostki odnośnie budowy bolidów - np. ruchome skrzydło, f-duct to dawaj śmiało :)
1. Ciezko okreslic. Mechanik mechanikowi nie rowny ;) od 30 tysiecy za bardzo 'junior' po kilkaset tysiecy za czolowych mechanikow, ktorych firma chce zatrzymac
2. Juz raz w McLarenie byly ciekawe zdjecia dokumentacji technicznej (z Ferrari) - nie musze przypominac jak to sie skonczylo
To inaczej - słyszałeś o Formule Student? Czy to pic na wode i fotomontaż, a w środowisku F1 to mocno pomijany temat i wszystkie wypowiedzi Rosa Browna, Jamesa Allisona itp. to marketingowa ściema?
Szczerze powiedziawszy, nie slyszalem.
a tak bardziej serio, czym jeździsz?
od początku chciałeś do mclarena? Gdybyś miał możliwość, chciałbyś pracować np w Ferrari?
podróżowałeś
Teraz jezdze vectra kombi ktora kupilem zeby sie przeprowadzic na Gib, bo jest wielka. wczesniej jezdzilem Mercedesem z systemu ktory juz tutaj opisalem.
Szczerze nie interesowalem sie az tak bardzo F1 przed podjeciem pracy. Zobaczylem ciekawa oferte, zaaplikowalem i sie dostalem. 'Wkrecilem sie'w F1 juz od srodka ;)
Oczywiscie. Kazdy team ma 'pierwszego'i 'drugiego' kierowce
jak sie tam dostales?
co robiles przedtem?
BSc w ekonomii
Zaaplikowalem jeszcze w trakcie studiow, przyjeli mnie bez dyplomu ;)
Wczesniej robilem strony internetowe, jako freelancer od wielu lat, (+ rok w korporacji) mialem wiedze i doswiadczenie, wiec mnie przyjeli.
1. Jaką parę kierowców najchętniej widziałbyś w McLarenie?
2. Kto jest Twoim ulubionym kierowcą zarówno dziś jak i w całej historii F1? :)
3.
1. Jaką parę kierowców najchętniej widziałbyś w McLarenie?
Najlepszymi kierowcami sa Vettel i Hamilton, wiec to by byla teoretycznie para. Ja bym chcial zeby jezdzili tam np Di Resta i Button, jako ze sa to Brytole, caly McLaren jest bardzo brytyjski, i dobrze zrobiloby to dla wizerunku
Jakis konkretny powod dlaczego tak sadzisz, czy tak marudzisz dla marudzenia?
wyslalem administracji zdjecie mojej wizytowki. Chlopaki chyba maja weekend bo nie dostalem odpowiedzi.
2. Jak dokładnie wygląda taka polityka? Chodzi mi raczej o wewnętrzne zagrywki.
3. Piszesz o różnym traktowaniu lidera i drugiego kierowcy. Jak dokładnie wyglądają te różnice? Inżynierowie nie słuchają drugiego?
4.
niezle, 15 pytan.
1. Fajne zalozenie z byciem zielonym. Malo mile, ale raczej trafne. Przez to, ze nie jestem zadnym ekspertem w mechanice, rozmowy z ludzmi ktorzy pracowali nad bolidami 30 lat sa tak fascynujace - ci ludzie doskonale wiedza o tym jak swiat F1 sie zmienil, do tego sa w stanie powiedziec ci wszystko o kazdym bolidzie nad ktorym pracowali. Ciekawe historie dotycza tez tego jak olbrzymi wplyw postep technologiczny mial na proces