AMA - F1 od srodka. Praca w McLarenie.
Zaczynam ten watek za namowa Wykopowiczow.
Przez ostatnie 2.5 roku pracowalem dla McLaren Applied Technologies jako User Experience Engineer.
Jako ze srodowisko F1 jest dosyc scisle, udalo mi sie poznac kilkoro wplywowych ludzi w F1, kierowcow, jak i 'szaraczkow'' ktorzy sa w tym biznesie od kilkudziesieciu lat (wierzcie mi, kilka minut z mechanikiem ktory sklada auta F1 od 1980 roku jest o wiele ciekawsze niz kilka godzin spedzonych z Hamiltonem)..
Zwolnilem sie trzy tygodnie temu, dzieki czemu moge przedstawic szerszej publicznosci jak 'swiat F1' wyglada od wewnatrz -gdybym zrobil AMA bedac pracownikiem tej firmy (i bylbym szczery), po prostu stracilbym prace (i najprawdopodobniej wyladowalbym w pierdlu). Teraz mam troche wiecej 'luzu', aczkolwiek nie obrazcie sie jesli na niektore pytania nie bede w stanie odpowiedziec - oni naprawde maja duzo prawnikow ;)
To by bylo na tyle. Pytajcie o co checie.
Aha - do maruderow - tak, nasza wspaniala Rzeczpospolita zaplacila za 12 lat mojej edukacji. Ale wracam do Polski za dwa lata, wiec odrobie w podatkach.
Komentarze (135)
najlepsze
1) Czy poznałeś/znasz człowieka który nazywa się Sean Taylor?
Jako ze jest juz pozno, ciezko mi znalezc cos co by moglo sluzyc jako 100% dowod ;) poki co, tutaj link do fotki przy ciekawym SLR
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/183721_10151241935285209_765000832_n.jpg
jutro potwierdze z administracja zeby nie bylo niedomowien
Przeciez od poczatku pisalem ze nie bylem w teamie F1 tylko w McLaren Applied Technologies.
2. Czy Formuła pamięta jeszcze o Kubicy?
3. Gdzie jest informacja o tym ile zarabiałeś?
4. Jak wygląda transport tych wszystkich maszyn z jednego kontynentu na drugi? Jest to zapewne dość duże wyzwanie logistyczne.
5. Praca w F1 kojarzy mi się raczej z prestiżem, jeżeli w tym siedzisz to już raczej do końca. Nie myślałeś o poszukaniu szczęścia w innych zespołach?
6. Lewis Hamilton jest
1. Raczek marmolade
2. Raczej tak, wszyscy nadal uwazaja go za dobrego kierowce i naprawde bylo im przykro gdy odszedl z F1. Ale nie mam zadnych informacji z wewnatrz o tym , czy rzeczywiscie ktos wezmie go do jednego z zespolow F1 - sprawy kierowcow sa scisle tajne, nawet wewnatrz firm F1.
3. Ponizej.
4. Wewnatrz europy, wszystko podrozoje w tirach. W naszym przypadku sa to Mercedesy, (poki co). Poza
Generalnie mam zasade nie czytania komentarzy w internecie i nie braniu udzialu w forach, gdy nie musze tego robic. Dla tego AMA robie wyjatek. No i w zwiazku z tym nie znam 'procedur' jakie tutaj panuja, czego ludzie sie spodziewaja, w jaki sposob czlowiek powinien sie wypowiadac jesli nie chce byc zaminusowany.
Nie to, zebym sie tym przejmowal - nie mam z tym problemu - pisze szczerze (mowie jak jest?;)
Niech sie porzadnie przylozy do nauki, to po pierwsze :)
Jesli mysli o karierze w teamie F1, na pewno bedzie mu latwiej jesli zrobi studia w UK powiazane z inzynieria. Wszystkie ekipy F1 sciagaja ludzi juz w trakcie studiow na praktyki. jesli osoba sprwadzi sie na praktykach, dostaje posade po zakonczeniu studiow.
Firmy jak McLaren oferuja przerozne posady - to sa duze firmy, zatrudniaja ludzi od marketingu, prawa, finansistow, jak
A oto kilka(naście) moich pytań
1. Czy pracowałeś kiedyś przy jakimś wyścigu?
2. Co Ci nie pasowało w hamiltonie i czym tak zaskoczył Cię Di Resta?
3. Czy "wewnętrzny" świat f1 uważa formułę za nudny sport? (poza oczywiście kubica, jego wypowiedź chyba każdy zna ;) )
4. Dużo było rozmów o oponach? Jakie było nastawienie do nich?
5. Poznałeś Vetela albo Schumachera?
6. Możesz opisać bardziej jazdę w
1. Nie
2. Hamilton to hmm.. 'gwiazda popkultury'. jest nieprawdopodobnie zadufany w sobie. Ale kazdy team bardzo chcialby go miec, bo jest bardzo dobrym kierowca i ponadto jest genialny przed kamerami - w F1 pieniadze robi sie przez marketing, nie wygrywanie wyscigow. Z di Resta ciekawa historia byla. bylem w silowni firmowej tylko, jakis koles wszedl to zaczelismy gadac. Dopiero wtedy zaczalem prace, wiec nie pamietalem wszystkich pracownikow - jego
2. Czym się tam zajmowałeś?
3. Dlaczego się zwolniłeś?
4. Kogo poznałeś, kto Ciebie zaskoczył pozytywnie, a kto negatywnie?
5. No i też tradycyjne wykopowe pytanie: wolisz walczyć ze 100 końmi wielkości kaczek, czy jedną kaczką wielkości konia?
Trochę późna pora na AMA, no i zweryfikuj się jakoś u administracji.
1. Bylo
2. Bylem odpowiedzialny za 'presentation layer' wszystkich produktow zwiazanych z telemetria. Ciezko mi to ubrac w proste slowa - w skrocie ''McLaren Applied Technologies" jest firma, ktora wdraza technologie stworzone dla F1 w inne dziedziny rynku - najrozniejsze dziedziny - od czolowych zespolow Premier League do firm zajmujacych sie wydobyciem ropy naftowej. Bylem odpowiedzialny za projektowanie interfejsow.
3. Bardzo dobre pytanie. Sam na nie nie jestem w stanie
Zaraz obok przedniego skrzydla! Nicole siedzi w piwnicy i pilnuje.
Co będziesz robił po powrocie do Polski, masz jakąś pracę załatwioną?
Miałeś okazję jechać bolidem F1?
Na jakich GP/w jakich krajach miałeś okazję być dzięki tej pracy?
Czym będziesz się teraz zajmował?
Przenioslem sie do sektoru e-gambling, przeprowadzilem sie na Gibraltar i korzystam z zycia poki jestem mlody :)
Co będziesz robił po powrocie do Polski, masz jakąś pracę załatwioną?
Tak, ale nie chcialbym aby AMA tego dotyczylo
Miałeś okazję jechać bolidem F1?
Niestety, nie ma lekko - potrzebujesz superlicencji zeby wsiasc za kierownice. Ale za to mialem okazje przejechac sie w symulatorze F1... Po wszystkim nie