@kwanty: Koreanczycy wprowadzaja pasy indukcyjne wbudowane w drodze dzieki ktorym akumulatory samochodow beda sie ladowac podczas jazdy. Ponoc w cyklu miejskim wystarczy ze owe pasy beda jedynie na 10% trasy.
@astat: Poza akumulatorami same plusy. Szczególnie torque vectoring - to moje marzenie od lat i chyba pod każdym znaleziskiem o elektrycznych samochodach o tym piszę. Osobny silnik dla każdego koła i sterowanie każdym z osobna - trakcja over 9000.
Jak spogladam spalinowy silnik w moim aucie z milionem gowienek ktore moga sie zepsuc, cieknacym gdzies olejem, pompami, paskami ktore trzeba wymieniac, swiecami itp. to chcialbym miec proste auto elektryczne.
Komentarze (107)
najlepsze
Z video (o ile dobrze zrozumiałem), warto zanotować sobie kilka rozwiązań absolutnie fantastycznych i niedostępnych w samochodach z napędem tłokowym.
- możliwość bardzo dużej zmiany charakterystyki samochodu (podsterowny/nadsterowny) przez wciśnięcie przycisku
- zupełnie inna kontrola trakcji - wykonywana bardziej przez silnik niż hamulce, można na dowolnym kole uzyskać ujemny moment obrotowy (!)
- elektroniczny dyferencjał:
Komentarz usunięty przez moderatora
...pedały
Rekord pobity we Francji.
Komentarz usunięty przez moderatora