Prawie każdy kraj miał jakieś ciekawe prototypy. Tylko, że u nas zamiast zająć się teraz produkcją czegokolwiek to się mówi "jakiego to dobrego prototypu nie mieliśmy i jak to źle, że nie trafił do produkcji bo by zawładnął światem motoryzacji".
Czesi generalnie mieli mnostwo fajnych projektow samochodow np: Tatra 603 czy Tatra 87 Nie wspominajac juz o przedwojennej Tatrze 97 z ktorej Ferdynand Porsche czerpal pelnymi garsciami "inspiracje" do projektu VW Garbusa.
Ze wszystkich krajow bloku wschodniego oni chyba najbardziej dostali w dupe od komunistow (jezeli chodzi o poziom zycia).
@Mohel: masz rację nie do końca można porównywać polska i czeską motoryzację (nie tal liga) W artykule jest nawet o tym jedno zdanie. Chodzi o to, że tam powstał prawdziwie wyczynowy projekt mimo gospodarki socjalistycznej.
Jeżeli chodzi motoryzację to Czesi przerastają nas bez dwóch zdań, nie ma co się do nich porównywać. Tatra była trzecią w europie firmą motoryzacyjną, projektującą nie byle pospolite wozidła tylko naprawdę ciekawie oraz innowacyjne pojazdy (Tatraplan,MTX itd). Oczywiście w artykule mowa o Skodzie która też jest ciekawa, jednak tatra to kwintesencja czeskiej motoryzacji, marzy mi się taka T700.
Komentarze (8)
najlepsze
przeciez syrena/fiat i np mercedes, to jak kupa i splendor.
Ze wszystkich krajow bloku wschodniego oni chyba najbardziej dostali w dupe od komunistow (jezeli chodzi o poziom zycia).