@lubiecie: Na Evereście lądował do tej pory zaledwie jeden helikopter. Normalnie w akcjach ratowniczych w Himalajach helikoptery latają na maksymalnie ok. 7 tys. m n.p.m. Z resztą nawet jeżeli Wojciechowska wylądowałaby na takiej wysokości i postanowiła rozpocząć wspinaczkę to na 100% umarłaby z powodu braku aklimatyzacji. Mount Everest jest stosunkowo łatwą górą wśród korony Himalajów. W zeszłym roku został pobity rekord i w ciągu jednego weekendu szczyt zdobyło 150 osób. Wspinali
tragicznie zabawne, że każdy Rusek ma kamerkę w samochodzie, a w takim samolocie czy helikopterze to co najwyżej wojskowe mają, rozumiem, że postęp w zapisie wideo, taniość i powszechność się dokonała niedawno, a poza tym w samolotach np. w przypadku tego francuskiego Airbusa co się nad Atlantykiem rozbił niewiele by to dało.. no ale większość wypadków ma miejsce podczas lądowań i startów.. mogliby wzbogacić czarne skrzynki o ten element, nie byłoby brzozo-spisków...
@chavez1: Już od kilkunastu lat można takie systemy stosować w samolotach i się stosuje ale jedynie do nadzoru i zapisu tego co dzieje się na pokładzie co mnie niezmiennie bardzo dziwi, i dla potwierdzenia w sytuacji awaryjnej muszą przelecieć koło wierzy żeby sprawdzili czy otwarło się podwozie a gdyby mieli mały system składający się z 6 max 8 kamer to widzieli by wszystkie elementy samolotu, jak silniki, klapy, podwozie, statecznik ogonowy
Już od kilkunastu lat można takie systemy stosować w samolotach i się stosuje ale jedynie do nadzoru i zapisu tego co dzieje się na pokładzie co mnie niezmiennie bardzo dziwi, i dla potwierdzenia w sytuacji awaryjnej muszą przelecieć koło wierzy żeby sprawdzili czy otwarło się podwozie a gdyby mieli mały system składający się z 6 max 8 kamer to widzieli by wszystkie elementy samolotu, jak silniki, klapy, podwozie, statecznik ogonowy lub nawet
Najgorsze są sytuacje kiedy dookoła jest dużo ludzi, pokazy jakieś albo cuś. Odłamki łopat po urwaniu latają z taka prędkością, że gdyby wpadły w tłum to w ciągu sekundy kilkadziesiąt ofiar można naliczyć...
@danielo86: Nie poczuwam się do bycia specjalistą. Rozkład masy pod punktem zaczepienia czyli wirnikiem głównym powoduje, że ogon który jest daleko musi być lekki a ma długą dźwignię stąd przy mocniejszych przyziemieniach po prostu odpada. Co do odpadających w locie, hmm kiepski serwis, drgania, zahaczenie o coś.
Komentarze (65)
najlepsze
14:14 Czarnobyl
Paskudny jest opis przyczyn wypadku TOPR > rozpad wirnika po kontakcie z głową ratownika... Chyba cała załoga zginęła .