Dodam od siebie, że RyanAir z racji tego, że jest tanim przewoźnikiem(najtańszym) ma niesamowicie korzystne umowy podpisane z lotniskami odnośnie obsługi. Gdy przylatuje taki benek, obsługa dosłownie czeka na płycie w gotowości bojowej. Zazwyczaj mają około 20-25 minut na wypuszczenie ludzi, posprzątanie i wpuszczenie kolejnych. Jeśli nie zdążą, RyanAir nie zapłaci za usługę(a ma ogrom samolotów - ok. 300). Te 300 to nie byle co, gdyż wszystkie należą do firmy a zazwyczaj
@grigoryi: Ma dokladnie 25 min, nie zalezenie czy na lotach cieplych, czy zminych. Dlatego rozkald ulozony jest tak, ze czesto przylatuje sie np. 30min przed czasem, bo czas lotu jest szcztucznie naciagany. Inaczej naprawde ciezko jest sie wyrobic. W zadnej innej innej linii lotniczej nie zdarzylo mi sie wyladowac 30min wczesniej.
@Misieq84: zgadza się, dlatego nawet nie próbowano skażać takiego alkoholu bo by pół jednostki wytruli ;)
co ciekawe, mój ojciec (były pilot Miga), dużo opowiadał historii o wyczynach jak to się ludzie dorywali do tego spirytusu, w tym m.in. jak przylatywali ruscy piloci to pierwsze co robili to biegli do znajomych polaków (mechaników a w szczególności pilotów) bo już wiadra ze spirytusem mieli przygotowane na przywitanie :D
Nie zapomnę jak kiedyś lot był nieco opóźniony (w srogą zimę) gdy pasażerowie byli już w środku, samolot poszedł do odlodzenia a pewna wielka pani zaczęła się głośno oburzać że nie dość że już opóźnienie jest to oni sobie jeszcze samolot myją.
Ostatnio w Alicante, samolot SASu musiał się odlodzic, lecz ze względu, że nie było takiego sprzętu na tym lotnisku, pilot odlodził skrzydła za pomocą whisky które było przeznaczone dla pasażerów. :D
Komentarze (38)
najlepsze
co ciekawe, mój ojciec (były pilot Miga), dużo opowiadał historii o wyczynach jak to się ludzie dorywali do tego spirytusu, w tym m.in. jak przylatywali ruscy piloci to pierwsze co robili to biegli do znajomych polaków (mechaników a w szczególności pilotów) bo już wiadra ze spirytusem mieli przygotowane na przywitanie :D
Zdjęcie:
http://www.dagbladet.no/2012/11/18/nyheter/innenriks/fly/sas/stavanger/24432161/
Źródło: http://www.airliners.net/aviation-forums/general_aviation/read.main/5614288/