Jedną z pierwszych lekcji nauki pilotażu jest właśnie robienie korkociągu po przeciągnięciu, czyli spadanie pionowo w dół kręcąc korkociąg... niesamowite uczucie i strach :) Na dodatek należy w ciągu ułamków sekund zacząć myśleć w którą stronę się kręcimy, wybrać nogę przeciwną kierunkowi tego obrotu i wcisnąć pedał aby przestać się kręcić. Następnie podciągamy nos samolotu w górę na tyle aby nabrać odpowiedniej prędkości i dopiero wtedy wyrównujemy lot :) To tak na
@miksza: Opis filmu na YT mówi, że ten samolot nie był wyposażony w elektryczny rozrusznik, więc uruchomienie silnika nie wchodziło w grę. Ponadto pilot przyznaje, że gdy wypowiadał słowa "this is it" (1:04) nie wierzył, że uda mu się wyciągnąć ten samolot.
@miksza: Tak, ale to jest korkociąg płaski, z takiego jak nie przejdziesz do normalnego to możesz nie wyjśc. Widać z reszta na filmie, że pilotowi najpierw udało się przejść z korkociągu płaskiego do normalnego, a następnie przejść do lotu ślizgowego. Kopanie nogą w kierunku przeciwnym do rotacji w płaskim korkociągu może nie wystarczyć.
Czy samoloty nie powinny być projektowane (wyważane?) aby same wychodziły z korkociągu płaskego (w ten "zwykły", tzn taki, że leci dziobem do dołu, a z niego już da się wyjść)?
@Mibars: oczywiście samoloty są tak projektowane aby nie wpadać w korkociąg płaski( który jest nienormalnym stanem lotu w przeciwieństwie dla większości samolotów od korkociągu stromego),muszą one posiadać odpowiedni zapas stateczności który zależy miedzy innymi od wyważenia samolotu. Jedną z podstawowych rzeczy do sprawdzenia przez pilota jest wyważenia samolotu przed lotem. Tu ewidentnie jest ono złe, tak zwane tylne (właśnie przy tylnym wyważeniu samoloty mają tendencje do wpadania w korkociąg płaski). Jedynym
Komentarze (48)
najlepsze
koleś zachował spokój, co dobrze wpłynęło na wynik zdarzenia. pogratulować.
swoją drogą, wie ktoś, gdzie to jest? piękne meandry
@drain_pipes:
Obstawiam te okolice:
http://goo.gl/maps/bxzxK
albo tutatj, bo tu ich lotnisko
http://goo.gl/maps/0p0D4