Zakop za nieprawdziwą informację. Syf, który przedostaje się od oleju w dużej mierze zależy od jakości silnika. A tego bym się raczej po Matizie nie spodziewał...
ja w swoim samochodzie nie wymieniałem samochodu już z 7 lat (właśnie sobie policzyłem), tylko dolewam taki sam olej ciągle, półsyntetyk, filtr raz wymieniłem w ciągu tych 7 lat, w sumie za wiele nie jeżdżę, gdzieś 15tys. km na rok, ale zawsze coś. Auto w tym roku stało się pełnoletnie, to benzynowy mitsubishi lancer z małym 1,3 litrowym silnikiem. Polecam swoją drogą to auto, bezawaryjne, poza problemami z zawilgoceniami kopułki jak jest
Ale syf czyli opiłki metalu, pomimo że niewidoczne potrafią narobić takich szkód, że w życiu byś nie podejrzewał
@cmhqwidget: Po to jest filtr oleju (paliwa), żeby takie śmiecie wyłapał. Na opiłki dodatkowo stosuje się magnesy, które te opiłki wyłapują. Wszystko zależy od jakości silnika. Jeśli np. silnik był przegrzany pierścienie zgarniające olej z tulei cylindrowej mogą być nieszczelne, będą dodatkowo przedmuchy i silnik będzie palił olej. Dobry filtr odciągnie sadzę, ale
@NoBrainNoProblem: No bo da się. Ale syf czyli opiłki metalu, pomimo że niewidoczne potrafią narobić takich szkód, że w życiu byś nie podejrzewał. Wymieniałem jakiś czas temu vacupompę bo była zajechana, rozebrałem starą wcześniej bo chciałem zobaczyć jak to działa i może da się jakoś naprawić. Przez vacu przechodzi olej silnikowy, syf z silnika wyżłobił w vacu krechy na dobry milimetr przez co pompa nie miała szczelności a palec pompy był
Komentarze (24)
najlepsze
Oleje syntetyczne moga pracowac nawet do 45kkm jesli silnik jest w dobrym stanie (albo np. jezdzi glownie na gazie i benzyna nie rozciencza oleju).
To co jest na zdjeciu nie ma NIC wspolnego z przejechaniem 30kkm na jednym oleju. Nawet mineralnym.
@cmhqwidget: Po to jest filtr oleju (paliwa), żeby takie śmiecie wyłapał. Na opiłki dodatkowo stosuje się magnesy, które te opiłki wyłapują. Wszystko zależy od jakości silnika. Jeśli np. silnik był przegrzany pierścienie zgarniające olej z tulei cylindrowej mogą być nieszczelne, będą dodatkowo przedmuchy i silnik będzie palił olej. Dobry filtr odciągnie sadzę, ale