Żenujące praktyki portali informacyjnych
Na przykład paginacja. Idea jest taka: napisz tekst, dodaj mnóstwo obrazków, a całość podziel na kilkanaście podstron tak, żeby użytkownik chcący przeczytać całość musiał kliknąć w “dalej” nawet kilkanaście razy. A może tak klik i nie odwiedzajmy tej strony więcej?
x.....o z- #
- #
- #
- 67
Komentarze (67)
najlepsze
Serwisy dzielą artykuły na strony ze względu na przychody z reklam, to oczywiste. Każdy chce zarobić. Też mnie takie klikanie co dwa zdania irytuje, ale jestem w stanie to zrozumieć.
Bardzo często czytuję zagraniczne serwisy. Te lepsze (bo nie mówię o wszystkich) nie stosują praktyk dzielenia. Patrz - smashingmagazine.com itp. Reklamy tam występują - a jakże. Ale nie są nachalne. Wykop też należy do tych lepszych serwisów. Użytkownicy nauczyli ten serwis, że śmiecenie tutaj reklamami nie jest dobrym pomysłem.
Reklamodawcy płacą za ilość odsłon (nawet bezsensownych)? Spoko, wprowadzimy mechanizmy sztucznie nabijające odsłony (czyli właśnie galerie). Reklamodawcy płaca za przejście na ich stronę (nawet jeśli po 0,5 sekundy użytkownik ją zamknie)? Nie ma sprawy, zrobimy reklamę tak, aby użytkownik w nią przypadkowo klikał.
W USA czy UK jest często lepiej, bo większość firm zrozumiała, że taka forma reklamy
Poza tym, duża część rynku rzeczywiście wygląda tak samo, AdSense też jest ten sam, dlatego nie napisałem "u nas wszyscy płacą za odsłony, a w US nikt". Ale u największych widać inne podejście - wejdź choćby na stronę onetu i CNN i zobacz różnicę w
@LEM_: I oczywiście nie raz jest tak, że reklama od razu leci bez problemu, a po tych 40 sekundach film buforuje się godzinę albo wywala jakiś błąd.
Serio wolę ciekawy artykuł z 10 stronami niż np. ten artykuł na spiderswebie o oczywistych rzeczach:
Bajerancki tytuł, zero wartościowej treści. O, takie sobie biadolenie, redaktor SW zauważył stronicowanie i reklamy w internecie.
Zgadzam się.
Przeczytałem "artykuł". Teraz zakop.
Kompletnie nie wiem po co pisać takie teksty - sprawa jest prosta:
Jeśli wkurzenie użytkownika serwisu przekracza poziom, który użytkownik jest w stanie znieść, by mieć dostęp do treści zawartych w serwisie to użytkownik odchodzi. I tyle. Czy ktokolwiek myśli, że duży serwis nie analizuje ruchu i nie zauważyłby negatywnej reakcji na dane rozwiązanie? Jestem przekonany, że wprowadzając paginację artykułów obserwowano reakcję użytkowników. Najwyraźniej
Przypomnę tylko, że spiderweb nie ma jakiegoś spektakularnego modelu biznesowego i na odsłonach też im zależy - stąd reklama w Wykop poleca i jak na razie