Zgaduję budowę. ESG4mm/4folie/ESG4mm/2folie/ESG4mm co daje grubość szyby 14mm prawdopodobnie jest też w którąś lub nawet we wszystkie warstwy wtopione wzmocnienie z włókien szklanych lub jakiegoś metalu.
@bartekgej: Nie ponieważ prędzej pękną i się na nich potniesz. Dla tego właśnie prawidłowo powinno się szybę bezpieczną montować od wewnątrz pomieszczenia a od zewnątrz zwykłą. W Polsce niestety jest najczęściej odwrotnie. Ciekawym rozwiązaniem jest szyba 33.1 - jest nadal bezpieczna, ale i delikatniejsza niż szyby typu P4 / P2
Samochody, a w zasadzie całe karoserie powinni z tego robić, skoro jest takie nie zniszczalne.... Podczas wypadku jedyne co do opanowania pozostaje to energia przenoszona na ludzkie ciało, skoro auto nie zostanie zniszczone...?
@tygry: można zupełnie na świeżo popatrzeć na inżynierię budowania pojazdów i stworzyć pochłanianie energii np. w fotelach, + konstrukcje stref zgniotu + np. taki stary testowany kiedyś a już unowocześniony pochłaniacz energii: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=Phrw4qFIpxk&NR=1 - swoją drogą fantazjuje jako wizjoner ale hipotetycznie, rozpatrując 1. ciężar aut związany z tym, że jest zrobiony z metalu, 2. moc silników potrzebą do rozbujania do optymalnych prędkości pojazd, można w perspektywie czasu zacząć myśleć o pojazdach
@hoobee: Nie można zrobić "niezniszczalnej" karoserii gdyż tak jak wspomniałeś cała energia uderzenia byłaby przekazywana na najsłabszy element pojazdu-na ciebie.
Komentarze (119)
najlepsze
@skowron-line: Z minutę usiłowałem rozkminić te słowa, aż sobie uświadomiłem, że po prostu są bez sensu.
A jak się sam wydostałeś? I jeśli się wydostałeś to dlaczego nie wziąłeś ze sobą dziecka? Takie absurdy tylko w hamerykańskich filmach.