@baniol: Są różne sposoby na ustalenie danych, chociaż najczęściej wzywa się Policję która ustala dane. Jeśli okaże się że masz dowód - Policja nakłada na Ciebie mandat 500 zł, gdyż od niedawna kontroler jest upoważniony do legitymowania, a odmowa okazania dowodu jest wykroczeniem.
@Aureos: Robisz kiedy chcesz i ile chcesz. Czasem jest polecenie od dyżurnego aby robić tylko jedną konkretną linię. Nikt nie ustala liczby kontrolerów, dobieramy się wedle uznania.
1. Twierdzisz, że nie trzeba mieć przygotowania i kwalifikacji..czyli każdy, nic osobistego, menel może zostać kanarem i mieć prawo do spisywania moich danych osobowych i legitymowania mnie w tramwaju, który nie patrzeć jest firmą państwową i opłacaną z moich podatków?
2. Jak wygląda u was przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych? Czy macie stosowne uprawnienia? Byliście szkoleni?
1. To nie jest tak że każdy. Uwierz że kontrolerzy to mili i inteligentni ludzie, często z wyższym wykształceniem. Musisz spełniać takie warunki jak min. niekaralność, posiadanie odpowiedniego wykształcenia, musisz przejść przez testy oraz szkolenia, które odrzucają tępaków.
2. Za wszystko odpowiadamy karnie, dlatego dyscyplina pracy jest wysoka. Uprawnienia wynikają z ustawy prawo przewozowe. Każdy przechodzi stosowne szkolenie i egzamin komisyjny.
Komentarze (219)
najlepsze
1. Jeżeli MPK to jak to jest z używaniem siły wobec "nieposłusznych" pasażerów? Co wolno takiemu zrobić, a co jest zabronione?
2. Za każdego złapanego są jakieś bonusy? Może trzeba utrzymać jakąś średnią?
3. Puszczacie czasami kogoś jeżeli tłumaczy się i widać, że np. jest w trudnej sytuacji życiowej, albo jak "właśnie szedł kupić bilet do kierowcy"?
4. Macie jakieś ulubione trasy, czy wybieracie linie
1. Użycie siły - bić nie wolno, ale trzymać za rękę czy też zablokować drzwi już tak.
2. Są bonusy pieniężne od zapłaconego wezwania. Jest miesięczna średnia i waha się w zależności od rodzaju umowy.
3. Oczywiście, chociaż oficjalnie nie wolno nam tego robić.
4. Różnie z tym bywa, jednak o określonych porach okupuje się jedną trasę ze względu na duże zagęszczenie gapowiczów.
5. Nie
2. Jak wygląda u was przestrzeganie ustawy o ochronie danych osobowych? Czy macie stosowne uprawnienia? Byliście szkoleni?
1. To nie jest tak że każdy. Uwierz że kontrolerzy to mili i inteligentni ludzie, często z wyższym wykształceniem. Musisz spełniać takie warunki jak min. niekaralność, posiadanie odpowiedniego wykształcenia, musisz przejść przez testy oraz szkolenia, które odrzucają tępaków.
2. Za wszystko odpowiadamy karnie, dlatego dyscyplina pracy jest wysoka. Uprawnienia wynikają z ustawy prawo przewozowe. Każdy przechodzi stosowne szkolenie i egzamin komisyjny.