Mam zaszczyt zaprezentować oficjalną stronę Wykopowej Sekcji Blendera. Strona jest stale rozwijana, liczę na Wasze wsparcie. Wszelkie sugestie przysyłajcie na prv lub mail wsb.org.pl@gmail.com
@WykopowaSekcjaBlendera: super. W dziale #wyzwanieblender przydałoby się napisać o co w tym wszystkim chodzi. Byłoby do czego linkować na mikro zamiast za każdym razem pisać o co kaman.
Jak się trochę uzbiera postaram się stworzyć osobną stronkę z FAQ na ten temat, ale to kwestia tego, kiedy będę miał trochę czasu...jeśli ktoś ogarnia wordpressa i może pomóc stworzyć stronkę, będę wdzięczny, a póki co wszystkim uczącym się i poprawiającym skilla GL&HF ! Widzę progres!
@WykopowaSekcjaBlendera: Z miłą chęcią pomogę ze stroną. Napisz mi tylko po co, na kiedy i czy naprawdę będziesz tam coś wrzucał czy ucichnie po czasie :)
Hej, ostatnio znalałem program papagayo, który jest kompatybilny z blenderem i pomaga utworzyć ruchy warg i keyframe`y do postaci - po prostu mowa postaci ;d, poniżej przesyłam linki z tym związane
Z tego co testowałem, działa jedynie angielski, włoski i hiszpański..., gdy wpiszemy słowa, które nie są w słowniku są na czerwono i nie będą brane pod uwagę, lepiej wpisać angielskie/podobno brzmiące do polskich i będzie ok !
Jako, że pojawia się dużo informacji od Was, a szkoda by było, o nich zapomnieć, stworzyłem stronę, w której są one zebrane w całość. Tak, strona jest w jakimś gównianym hostingu, ale lepsze to niż trzymanie tych rad tylko w notatniku ;)
Strona zawiera zbiór linków do wszystkiego co #januszeblendera lubią najbardziej.
Oto link:
januszeblendera.prv.pl/
Wiele rzeczy zostało wziętych z komentarzy użytkownika @themindcrusherHS , któremu dziękuję.
@blisher: U mnie adblock przepuszcza tylko jedną reklame.. no ktoś to może zrobić jak posiada nieco czasu, ja niestety nie mam go w nadmiarze. Jeśli ktoś jest chętny na zrobienie tego w bardziej normalny sposób, to proszę o wiadomość w odpowiedzi na tą. ;)
@stawrocek: Ale nie krulem januszyblendera ; ) JKM jest krulem Polski, lechwalesa Dd klasyk jest krulem wykopu, a veti jest krulem januszyblendera, tak w skrócie wygląda rzeczywistość ;D
Wczoraj miałem ogłosić, kto został naszym krulem, ale mam spory dylemat.
Użytkownik @veti i użytkownik @funeralmoon odznaczają się nieprzeciętnym skillem, który trudno mi porównywać, dlatego chciałbym, abyście to rozstrzygnęli.
@linoleum: Nie widzę problemu, ale nie może to być nic skomplikowanego, bo do poniedziałku mam mało czasu (przypominam, że w niedziele wieczorem będę streamował o modelowaniu) a później wyjeżdżam w zasadzie na 3 tygodnie.
Programik nazywa się Autodesk 123d Catch download tu, jeśli ktoś z Was ma ochotę to zapraszam do stestowania i wrzucenia efektów : ) Zwykle trzeba trochę obiekt poprawić w blenderze, ale sporą robotę programik odwala.
Generalnie fotogrametrii używa się w geologii,archeologii itp, ale na nasze potrzeby metoda ta może być też całkiem
@trubaduruf: Tutoriale nie są złe, ale ja ogólnie staram się najpierw oglądnąć tutorial kilka razy dokładnie a potem próbować to zrobić samemu żeby się
Hmm może dałeś jeden klawisz za mało, albo za dużo : ) Albo błąd blendera, też się zdarza, mi wyszło coś takiego(mało sampli, nie mam teraz dostępu do dobrego kompa):
Osoba, która do 1 października będzie miała najwięcej + pod swoim renderem w komentarzu - pod tagiem #januszeblendera - zostanie Krulem.
Jako, że nie mam tak dużo skilla jak niektórzy z was, głupio by mi było Was prowadzić drogie #januszeblendera !
Krul będzie miał duży wpływ na określanie ścieżki rozwoju i dobór tutoriali, a przede wszystkim dostąpi przywileju wybrania scenariusza(klimatu i fabuły) naszej wspólnej
@WykopowaSekcjaBlendera: Moja sugestia jest taka, mimo że wystarczy wejść w link i sprawdzić, to przy dodawaniu takich linków z pluginami (czy jak to się nazywa w blenderze) to opisać po krótce jak działa, do czego jest używany itd. :)
Zatem Makehuman to programik przypominający edytor postaci w grach(waży ~100mb). Posiada sporo suwaków z opcjami, używa się go, żeby ułatwić sobie pracę przy modelowaniu postaci, jest darmowy, wspiera blendera i nie ma raczej kłopotów z importem.
Nie jestem ekspertem, mój poziom jest raczej low, trochę się bawiłem tym programem, żeby zobaczyć jak działa i uznałem go za ciekawy, więc postanowiłem podzielić się wiedzą na
Po prawej (w urządzeniach mobilnych u dołu) - www do pobrania Blendera.
We wstępie - pierwsze ustalenia, niezbędne tutoriale oraz coś do zrobienia na początek. Wszelkie pomysły i sugestie kierujcie proszę na prv. GL&HF!! :)