@afc123: niezbyt rozumiem co jest złego w tym, że wrzucamy zajawki z lokalizacji Tibijskich. Docelowa mapa gry jest nasza autorska, natomiast wrzucamy też takie filmiki żeby nieco pobudzić wspomnienia. Sporo osób grających w tibie zawsze myślała o tym jak by to było w 3d. Myślę że całkiem dobrze udało nam się takie chodliwe miejsca odwzorować.
@afc123: nie miałeś okazji jeszcze zagrać w naszą grę, także ocena, że zżynamy wszystko co zrobili jest takim szacowaniem "z d--y". Nie będę zaklinał rzeczywistości, bo właściwie od tego wyszedł cały pomysł - żeby przenieść Tibię 1:1 z rzutu izometrycznego w pełne 3D. Nazywaj to "chamska i perfidna żrzynka", ja to nazwę inspiracją fanowską. Nastomiast już w chwili obecnej gra mocno się różni na wielu płaszczyznach i przestała być tylko
@POTEZNA_HAUBICA: i tak i nie. Zauważyliśmy od około dwóch lat powrót starszych graczy na nasz serwer RonOTS. Nadal nie są w większości, ale powoli ten trend i którym piszesz odwraca się. Często są już to osoby które sobie życie poukładały po swojemu i jednak mają czas na wieczorne bicie smoków :)
@kodecss: jedynie miasta są odwzorowane ze względu na to, że sporo graczy właśnie je pamięta i do dzisiaj wie co gdzie się ogarnia w tych miastach. Jeśli chodzi o tereny poza miastami - mamy swoją mapę, która z Tibia nie ma nic wspólnego.
Pomysł stworzenia 3Dragons pojawił się w naszych głowach kilka lat temu. 20 lat temu każdy myślał o tym jak Tibia może wyglądać w 3D, kilka lat później większość polskich graczy nabrała się na żart torg'a o wypuszczeniu klienta 3D. My postanowiliśmy to w końcu zrobić - stworzyć w końcu Tibię w 3D. bazując na naszej miłości do Tibii i doświadczeniu które mamy.
3Dragons tworzymy już od kilku lat po godzinach. W tym czasie udało nam się wyprodukować funkcjonujący klient 3D kompatybilny z platformą Windows oraz WebGL - przeglądarki. Przy okazji samej gry - odświeżyliśmy bądź stworzyliśmy na nowo całe zaplecze z infrastrukturą. Za nami są już dwa serwery beta, które dały nam spory feedback na temat samej gry. Udało nam się udowodnić, że Tibia w 3D jest grywalna i może dawać wiele przyjemności. Oczywiście nie obyło się bez wtop - testując grę na high-endowych komputerach nie zauważyliśmy, że przeciętny "Kowalski" nie ma takiego sprzętu jak my, a 3Dragons zżera wszystkie dostępne zasoby i dalej łapie lagi.
@Mrbimbek: nie mamy jeszcze oficjalnej daty wypuszczenia gry. Chcieliśmy to zrobić w pierwszym kwartale 2023, ale nie wyszło. Aktualnie celujemy w drugi kwartał. Wszystko zależy mocno od tego kiedy wyeliminujemy problemy wydajnościowe które mamy na liście. Istnieje jednak możliwość zagrania na poprzednim serwerze beta, jest to jednak stan gry sprzed około roku. Sporo się od tego czasu zmieniło w rozgrywce, a sam klient na tamten moment wymagał lepszej karty graficznej,
@pwn3r: aktualna wersja klienta jeszcze nie jest gotowa do pokazywania gameplayu. Są jednak na youtubie filmiki z testów które się już odbyły. Mniej więcej wygląda to jak na tych filmach, tylko nie ma ścinek, przejścia są płynne, a część grafik powymienianych.
Cześć Mirki i Mirabelki! Co prawda jesteśmy jeszcze zieloni, ale nie mogliśmy się doczekać żeby się przedstawić. Jesteśmy #3dragons i robimy Tibie... w 3D. Co powiecie na taki klimat? Nagranie pochodzi z faktycznej gry.
@dawidczeta: widzę że należysz do bandy odklejonych ludzi którzy od zawsze byli niezadowoleni z tego jak serwer jest prowadzony i że ważna jest siła argumentu, a nie krzyku (Ty należysz do tej drugiej grupy). Jesteś ekspertem w dziedzinie RonOTS, więc zapewne wiesz o tym, że przez ostatnie 10 lat serwer był prowadzony w formie legacy - czyli istniał, ale nie po to żeby czerpać dochody, tylko po to żeby istniał.
@dawidczeta: tak, ukrywamy się z prowadzeniem RonOTS. Screenshot poniżej to tylko błąd w matrixie (╯°□°)╯︵┻━┻ No i w stopce na landing page też się wstydzimy innych projektów: https://i.imgur.com/vyNGCPO.png
@CzarnyBelzebub: mamy swój serwer który utrzymujemy od 2005 roku, jest oparty o ten sam protokół co używają OTSy. W przypadku 3Dragons jednak musieliśmy go rozbudować o dodatkowe możliwości. W samej grze jest kilka nowych systemów, np. emojis - możliwość wykonania jakiegoś predefiniowanego ruchu postaci (np. postać tańczy w miejscu). Do tego też rozbudowany protokół do wysyłania informacji na mapie, żeby wyświetlać więcej. No i najważniejsza sprawa to odejście od standardowego
@CzarnyBelzebub: jeszcze nie doszliśmy do takiej stabilizacji klienta webowego, żeby ruszać na nim testy performance. W chwili obecnej zjadają nas dosyć mocno ograniczenia WebGL (głównie multi threading). Na początku będzie to raczej okrojona jakościowo ciekawostka dla graczy. Dzięki za wskazanie WebRTC, zbadamy ten temat pod kątem kosztów reimplementacji i potencjalnych zysków dla końcowego usera.
Popraw mnie jeśli się mylę. Tak na szybko patrząc na WebRTC - widzę, że poszczególni klienci
@CzarnyBelzebub: no nie mamy multithreadingu na WebGL, dlatego to nas obecnie zjada. Stąd maksymalne optymalizacje, żeby na tym co jest mógł działać. Nawet jeśli gra będzie okrojona, to i tak dostępność platformy wybaczy jej niedoskonałości.
3Dragons MMORPG
3Dragons czyli próba stworzenia w pełni grywalnej Tibii w 3D
#3dragons #tibia #gry
@feksz pracujemy nad ścinkami.