Cześć,
niedawno miałem okazję się przekonać jak "sprawnie" morele.net potrafi realizować reklamację z tytułu rękojmi.
Poniżej zapis:
29.01.2023 - czas start. Założenie zgłoszenia RMA w morele z informacją o reklamacji w trybie rękojmi.
30.01.2023 - zlecenie odbioru paczki przez kuriera
31.01.2023 - kurier odbiera ode mnie paczkę
08.02.2023 - wiadomość z morele:
---
“Dział Obsługi Reklamacji przyjął Twój produkt. Informacje o następnych etapach reklamacji prześlemy drogą mailową.
Zgodnie z pkt. XX (dot. zamówień do 01.09.2021) lub XV (dot. zamówień od 2.09.2021) naszego regulaminu rękojmia dla przedsiębiorców jest wyłączona.
Twoje zgłoszenie reklamacyjne numer xxxxxx zmieniło status na:
[2_P3] Przesyłka przyjęta do Magazynu Centralnego
Dodatkowo po zalogowaniu możesz przejść do szczegółów zgłoszenia i odpowiedzieć lub wysłać zapytanie do jego Opiekuna.”
---
moja odpowiedź tego samego dnia:
---
“Ta formułka wynika z celowej próby wprowadzenia klienta w błąd czy jest wynikiem waszej niekompetencji?
"Zgodnie z pkt. XX (dot. zamówień do 01.09.2021) lub XV (dot. zamówień od 2.09.2021)"
Jak dobrze wiecie zakup miał miejsce w kwietniu 2022 więc zajrzyjmy do punktu XV:
"
XV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY TOWARU
Sprzedawca ma obowiązek dostarczania towarów bez wad oraz, w odniesieniu do Konsumentów i Przedsiębiorców indywidualnych odpowiada za ich wady na zasadach uregulowanych w art. 556 i n. Kodeksu Cywilnego (rękojmia za wady).
W przypadku, gdy Klientem nie jest Konsument lub Przedsiębiorca indywidualny:
2.1 odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru jest wyłączona (art. 558 i n. Kodeksu Cywilnego);
"
Jak widać według waszego regulaminu rękojmię można wyłączyć wyłącznie gdy klientem nie jest konsument lub przedsiębiorca indywidualny.
Sytuacja ta nie zachodzi. Zgodnie z definicją zawartą w artykule 431 kodeksu cywilnego jestem przedsiębiorcą indywidualnym. W dodatku zakup jest niezwiązany bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą. Co za tym idzie według obowiązującego prawa mam takie same prawo do skorzystania z rękojmi jak zwykły konsument.
Gdybyście poświęcili 2 minuty na sprawdzenie w CEIDG kodu PKD działalności nie musielibyście wykazywać się taką niekompetencją a ja nie musiałbym Wam tłumaczyć waszego własnego regulaminu...
W związku z powyższym brak jest podstaw prawnych do odrzucenia rękojmi.
”
---
09.02.2023 - odpowiedź morele
---
“Dzień dobry Panie YYY,
wiadomość, którą Pan od nas otrzymał jest wiadomością systemową, wysyłaną do każdego typu Klienta tylko z informacją o naszym regulaminie.
Otrzymuje ją "każdy typ" Klienta, który zgłasza reklamację, ponieważ aktualnie nasz system nie odróżnia. Jest to niestety ciężkie dla odróżnienia nawet dla jednego z pracowników ponieważ na Pana PKD wskazuje, że jednak komputer może być związany z Pana działalnością ponieważ ma Pan tam wpisany handel detaliczny. Bez odpowiednich dokumentów z Pana strony nie jesteśmy w stanie potwierdzić czy komputer używa Pan na własną korzyść.
Tutaj zgłoszenie jest procesowane jako rękojmia i może Pan to podejrzeć na liście zgłoszeń: https://www.morele.net/rma_list/pending/
Rozumiem jednak, że wiadomość od nas mogła nie być do końca klarowna.
Pozdrawiam i życzę Panu miłego dnia :)”
---
moja odpowiedź tego samego dnia:
---
“Jeśli wysyłacie taką wiadomość automatycznie to oznacza, że przynajmniej część klientów wprowadzacie w błąd i jest delikatnie mówiąc wątpliwe etycznie działanie. Nie jest to wiadomość "tylko z informacją o regulaminie". Jest to wiadomość w której bezprawnie próbujecie odmówić klientowi możliwości skorzystania z rękojmi. To bardzo odległe od "tylko informacji o regulaminie".
Sprzedaż detaliczna komputerów posiada dedykowany, zupełnie inny numer PKD.”
---
15.02.2023 - morele.net nadal nie ustosunkowało się do żądania wymienionego w rękojmi, wysyłam wiadomość:
---
“Witam,
Jako że czas na jednoznaczne ustosunkowanie się do mojego żądania minął i w takiej sytuacji odpowiedź uznaje się za zasadną bez możliwości kwestionowania że strony sprzedawcy chciałbym się dowiedzieć kiedy mogę się spodziewać dostawy nowego komputera.”
---
16.02.2023 - odpowiedź morele
Dzień dobry Panie YYY,
bardzo przepraszam za to, że nie dostał Pan odpowiedzi w terminie. Wymiana towaru nie jest możliwa ponieważ nie mamy dostępnego u siebie tego produktu. W związku z tym możemy dokonać zwrotu środków jeśli jest Pan zainteresowany lub możemy czekać na informację od serwisu, w którym jest komputer, być może uda się im szybko usunąć z niego usterkę.
---
moja odpowiedź tego samego dnia:
---
"Z uwagi na to, że nie jestem przekonany czy część wad nie jest cechą tego modelu (np. Problemy z USB po podpięciu kilku urządzeń) zgadzam się na zwrot środków na konto."
---
tego samego dnia następuje plot twist i morele wysyła do mnie wiadomość:
---
"Panie YYY,
dostałam informację od serwisu, w którym jest towar, że wymieniają go na nowy, nie byli w stanie go naprawić.
W takim wypadku możemy wysłać do Pana nowy towar zgodnie z Pana pierwotnym żądaniem. "
---
zgadzam się na to, było to moje pierwotne żądanie w a międzyczasie komputer podrożał więc na zwrocie gotówki bym stracił. Odpisuję:
---
"Ok, jeśli jest to fabrycznie nowy nierozpakowany, wolny od wad produkt a nie coś typu po ekspozycji albo zwrocie to akceptuję wymianę na nowy."
---
21.02.2023 - wiadomość z morele z terminem nadania paczki:
---
"Dzień dobry,
paczka od serwisu dotarła na nasz magazyn. Dziś/jutro myślę, że już zostanie do Pana przesłana. Jakby nie dostał Pan żadnej informacji w tej sprawie, proszę o kontakt ze mną."
---
23.02.2023 - zacząłem się zastanawiać czy nie szykuje się rebranding sklepu ;)
---
"Wygląda na to, że komputer nie został jeszcze do mnie wysłany a więc przekroczony zostanie czas 4tygodni.
Sprawdziłem, że domena slimaki.net jest zajęta. Czy to wy kupiliście i szykuje się rebranding sklepu?"
---
Niestety nie odpowiedzieli mi czy planują rebranding :(
27.02.2023 - dociera komputer i moja cierpliwość się kończy bo nie wygląda na nowy...
Wcześniej tego dnia napisali żeby wysłać im wiadomość jak coś się nie zgadza więc odpowiadam:
---
Nie zgadza się. Komputer, który mi odesłaliście nie jest nowy.
Nagranie z procesu odpakowania:
(tutaj byl link do procesu odpakowywania)
Już po otwarciu paczki jak zobaczyłem swoje pudełko miałem wątpliwości bo kto by odsyłał nowy komputer w starym pudełku?
Dalej jest tylko gorzej. Etykieta z numerem seryjnym jest brudna a na wierzchu brakuje folii zabezpieczającej. Nawet w tym który odesłałem do Was była bo nie zdejmowałem jej także doskonale pamiętam jak zapakowany i zabezpieczony jest nowy komputer. Odesłany przeze na reklamację jako używany wyglądał lepiej od tego.
W związku z powyższym odstępuję od umowy. Oczekuję na kuriera, który odbierze ten komputer i zwrot środków na konto."
---
Linku nie podaje publicznie ponieważ na paczce są dane adresowe.
28.02.2023 - wiadomość z morele
---
"Dzień dobry,
zgłosiłam dla Pana nową reklamację o numerze rma xxxxxx, proszę o podanie numeru konta do zwrotu środków oraz oczekiwanie na odpowiedź od opiekuna zgłoszenia. "
---
Odesłałem informacje z numerem rachunku.
09.03.2023 - przychodzi faktura korygująca
10.03.2023 - przychodzi informacja z morele o zrobieniu przelewu. Tego dnia jeszcze nie mam pieniędzy na koncie.
15.03.2023 - pieniądze pojawiają się na koncie.Meta
Komentarze (3)
najlepsze
Komentarz godny typowego wsioka, któremu się wydaje, że jest potentatem na rynku.
@Garak: To nie miejsce na leczenie twoich kompleksów. Udaj się do psychiatry. Pozdrawiam.
Kilka minut po dodaniu. Widzę, że nie tylko z tagami ale i zmianą czasu wykop ma problem ( ͡° ͜ʖ ͡°)