Robocalls opanowują Polskę. Boty pomagają w oszustwach przez telefon
Damski głos w nagraniu mówi o specjalnie uruchomionej stronie czystypowiat.pl. Oznakowanie jak w programach finansowanych z UE i informacja informacja o 15 tys. zł dotacji na fotowoltaikę ma przekonać naiwnych. Właścicielem jest call center, którego główna siedziba znajduje się na Ukrainie.
dobreprogramy z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 193
- Odpowiedz
Komentarze (193)
najlepsze
-Zerżnę cię dzi.ko, aż ci gały wypadną.
-Czy mogè prosić o adres by przysłać konsultantkę?
Całe szczęście, że dzięki nowym regulacjom udało się zrobić porządek z call center ( ͡° ͜ʖ ͡°)
(...) informuję, że Spółka wykorzystuje numery telefonów, znajdujące się w pakietach, które każdorazowo nabywa od współpracującego ze spółką podmiotu – spółki CALL CENTER PREMIUM Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Czernihowie (Ukraina) Prospekt Myru, Aleja Pokoju, budynek 139, 14033 Czernihów (Ukraina). Numery te nie są przekazywane innym podmiotom. W tym miejscu należy wskazać, że nabywane przez Spółkę pakiety danych nie zawierają danych pozwalających na identyfikację lub ustalenie tożsamości osób, z którymi Spółka się kontaktuje. Jednocześnie, Spółka nie dysponuje środkami prawnymi, technicznymi bądź organizacyjnymi, umożliwiającymi jej dokonanie identyfikacji podmiotów, z którymi następuje kontakt. Spółka nie jest również w stanie przypisać posiadanych informacji do konkretnej osoby fizycznej, do momentu bowiem ewentualnego podania przez rozmówcę danych osobowych, rozmowa odbywa się anonimowo.
Dodatkowo wyjaśniam, iż działalność prowadzona przez Spółkę za pośrednictwem jej oddziału w Polsce polega m.in. na organizowaniu spotkań i pokazów na rzecz swoich kontrahentów oraz zapraszaniu na takie spotkania osób zainteresowanych uczestnictwem w tego typu wydarzeniach. Podkreślam, iż w tym zakresie działalność Spółki ogranicza się do koordynacji logistycznej każdego z organizowanych spotkań oraz zaproszenia osób zainteresowanych udziałem w organizowanym wydarzeniu. Spółka podczas rozmów telefonicznych z odbiorcami końcowymi nie promuje i nie prowadzi sprzedaży jakichkolwiek dóbr, usług czy produktów, a jedynie zaprasza do udziału w organizowanym spotkaniu. Powyższe oznacza, iż Spółka w ramach swojej działalności gospodarczej nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej w trakcie połączeń z odbiorcami końcowymi, co więcej w trakcie połączeń z rozmówcami nie składa ofert handlowych i nie promuje żadnych produktów handlowych. W tym stanie rzeczy należy stwierdzić, iż działania podejmowane przez Spółkę nie stanowią marketingu bezpośredniego w rozumieniu art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne. W związku z powyższym przepis z art. 172 nie znajduje zastosowania w niniejszej sprawie, w konsekwencji czego należy przyjąć, że posiadanie uprzedniej zgody na wykonanie połączenia nie jest wymagane.
(...)
@RandomizeUsr0: Może ten art. nie znajduje zastosowania, ale art. 21 RODO już tak.
Jak maksymalnie #!$%@? musi być rząd w kraju, w którym sprawcy takiego przekrętu nie siedzą w areszcie po max 1 dniu od oszukania pierwszej ofiary?