Tutaj Doug Demuro prezentuje różne inne bolączki i dziwności w wyposażeniu i obsłudze tego samochodu takie jak konieczność wychylenia się by cofnąć (nie widać nic przez tylną szybę), nietypowy i nielogiczny układ biegów w drążku zmiany biegów itp.
@Gerard_z_Libii: układ nazywa się "Dog-leg gearbox", jest bardzo logiczny, wygląda tak: R 2 4 1 3 5 Mówimy tu o samochodzie sportowym, podczas wyścigów najczęstsze i najbardziej krytyczne zmiany biegów to zmiany pomiędzy 2 a 3, dokonywane w krytycznych momentach zakrętów - umieszczenie tych biegów w jednej linii zapewniającej najłatwiejszy dostęp jest jak najbardziej logiczne.
@SheriffOfficeWykopaliskoDepartament: Bo powstało 47 lat temu, wtedy piąty bieg był nowością. Dodanie kolejnych biegów to większe skomplikowanie skrzyni, większe jej wymiary. Nie mieli wszak komputerów do analizy materiałowej żeby sobie symulować jak małe mogą zrobić podzespoły, żeby "nie jebło" to i budowali ze sporym zapasem kosztem droższej produkcji i większych wymiarów.
Tak jest z tym cudem DeLorean. Większość chciała by mieć ze względu chociażby na film "Powrót do przyszłości", ale praktyczność tego samochodu powala, w złym znaczeniu tego słowa niestety.
@mrChivas: nie praktyczność jest jego bolączką. Takie auta kupuje się dla zabawy. DeLorean jest po prostu kiepsko zaprojektowaną, awaryjną kupą gówna, która zyskała swoją popularność tylko dzięki filmowi. Produkcja upadła bo nikt tego szmelcu kupować nie chciał ( ͡°͜ʖ͡°)
@frex: i w pewnym momencie nakaz włączania świateł przez całą dobę i z pięknego auta robi się kupa :(. Dobrze że teraz są ledy ale nie wiem czy pasują do takiego samochodu :(
#!$%@? tam z praktycznoscia. Countach to jedno z moich marzen z dziecinstwa. Samochod o ksztaltach tak bardzo SF ze swoich lat, ze bardziej sie wlasciwie nie da. Kosmos pelna geba.
Komentarze (101)
najlepsze
@Gerard_z_Libii: układ nazywa się "Dog-leg gearbox", jest bardzo logiczny, wygląda tak:
R 2 4
1 3 5
Mówimy tu o samochodzie sportowym, podczas wyścigów najczęstsze i najbardziej krytyczne zmiany biegów to zmiany pomiędzy 2 a 3, dokonywane w krytycznych momentach zakrętów - umieszczenie tych biegów w jednej linii zapewniającej najłatwiejszy dostęp jest jak najbardziej logiczne.
@SheriffOfficeWykopaliskoDepartament:
Bo powstało 47 lat temu, wtedy piąty bieg był nowością. Dodanie kolejnych biegów to większe skomplikowanie skrzyni, większe jej wymiary. Nie mieli wszak komputerów do analizy materiałowej żeby sobie symulować jak małe mogą zrobić podzespoły, żeby "nie jebło" to i budowali ze sporym zapasem kosztem droższej produkcji i większych wymiarów.
Samochód dzieciństwa. Miałem jego plakat w garażu dziadka