Community dla wykopowej gry. Wybór stylistyki.
Hejho, dzisiaj zajmiemy się stylistyką gry. W artykule podałem kilka przykładów, opisy, linki i doodle do głosowania za stylem. Zapraszam do dyskusji!
batonPiotr z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 31
- Odpowiedz
Hejho, dzisiaj zajmiemy się stylistyką gry. W artykule podałem kilka przykładów, opisy, linki i doodle do głosowania za stylem. Zapraszam do dyskusji!
batonPiotr zHej Mirasy!
Kolejny update do naszej gry. Tematem dzisiejszym jest wybór stylu wizualnego gry na podstawie dostępnych assetów w asset storze unity.
Docelowo kupiłbym jakiś set assetów jako pozycję wyjściową, a dodatkowe assety trzeba będzie dorobić w tej stylistyce. Tutaj już @syn_kolezanki_twojej_starej się deklarował, że byłby w stanie machnąć kilka assetów w 2D.
Kryterium wyboru assetów, poza walorami wizualnymi, jest też objętość tychże. Zależy mi na tym, aby wybrany zestaw miał dostateczną ilość zasobów, żeby móc budować różnorodne lokacje. Dodatkowym kryterium jest też zgodność artystyczna z innymi paczkami, w razie jakbyśmy chcieli jakieś budynki/przedmioty/NPCty zakupić. Z tego względu jestem gotów zdecydować się na nieco gorzej wyglądający zestaw, jeśli jest bardziej kompatybilny artystycznie z jakimiś innymi zestawami.
Bardzo ładny i spory zestaw izometrycznych tilesów. Nie jest to co prawda klasyczny pixel art, jednak mnie się podoba.
Screeny
Typowy pixel artowy świat. Umiarkowany zestaw assetów, urokliwy wygląd no i podejrzewam, że dałoby się sparować z innymi zestawami pixel-art, pod warunkiem, że PPU i kolorystyka będą zbliżone. Dodatkowo od tego samego autora są też postacie. Podejrzewam, że animacja będzie bardzo klatkować, bo animation sheets są dość ubogie. I jest tylko animacja chodzenia. W reviews tych assetów narzekają, że jest słabo zoptymalizowane pod Unity. Podejrzewam, że będę musiał to jakoś pociąć albo coś.
Screeny
To jest co prawda 3D i bardziej sylized/fantasy a nie pixel art, na dodatek nie jakiś otwarty świat a bardziej diorama-like, no ale mi się bardzo spodobało, tak więc wrzucę, może Wam też się spodoba.
Screeny
Typowy pixel artowy set, bardzo bogaty. Przypomina SNESowe gry. Jest też zoptymalizowane pod Unity Tilemap Editor, co jest dużym plusem.
Screeny
Tutaj trochę dodatkowych linków, pi razy drzwi w wyżej wymienionych stylach:
Jest z czego wybierać, ale trzeba z rozwagą. Trzeba jeszcze wyszukać assety z przedmiotami i postaciami. No i też dorobić, żeby trochę wypełnić wykop-contentem.
Dodatkowo tutaj link do głosowania za wybranym assetem. Dla ułatwienia prosiłbym Was abyście się podpisali tym samym nickiem co na wykopie.
Zapraszam do komentowania i obserwowania tagu #zrobmysegre!
Komentarze (31)
najlepsze
Dzięki za udział w ankiecie!
Niebawem następny krok, tak więc zapraszam do obserwowania tagu #zrobmysegre i do śledzenia tematu!
Unity ma takie narzędzie, jakim jest avatar. Jak tylko zmapujesz riga postaci do tego avatara, to wszystkie animacje humanoidalne będzie można zmapować na inne avatary, tak więc to jest najmniejszy problem. Z resztą mam jakieś assety tego autora i jego postaci są już co najmniej zriggowane.
Co do skrętu w fantasy: największą
A ten dead cells miał proceduralną grafikę? Możesz przybliżyć?
@Miglancu
@z0z0l