Jak Unia Europejska morduje przemysł motoryzacyjny
wprowadzając kolejne normy emisji spalin. Niedługo będziemy jeździć autami z silnikami od motorynek, a przyspieszenie do 100 będzie trwało 2 dni…
quarth z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 121
wprowadzając kolejne normy emisji spalin. Niedługo będziemy jeździć autami z silnikami od motorynek, a przyspieszenie do 100 będzie trwało 2 dni…
quarth z
Komentarze (121)
najlepsze
Jak będzie o limitach połowowych to będziesz pisał o ograniczeniach w produkcji mleka? Co ma piernik do wiatraka?
Każde Euro dotyczy szkodliwych składników spalin czyli CO, NOx, PM, czy THC, nie CO2.
"European emission standards define the acceptable limits for exhaust emissions of new vehicles sold in EU member states. The emission standards are defined in a series of European Union directives staging the progressive introduction of increasingly
Ale spoko, rozumiem, że dla Ciebie liczy się rok produkcji samochodu a nie jego klimat.
Szczerze mowiac "dwonsizing" faktycznie wywolany ekologiczna panika / moda prowadzi do ciaglego zmniejszania silnikow - mniej cylindrow, mniejsza pojemnosc etc. ale z tym przyspieszeniem to przesada. Nowoczesne silniki benzynowe sa jednak mocniejsze, a dzieki temu ze montuje sie turbo maja wiekszy moment obrotowy - co daje lepsze przyspieszenie.
Silniki starej generacji
Ciii. Tak to jest jak się kupi "od dziadka z Niemiec" z przebiegiem 150 000 km, który faktycznie wynosił 450 000 km.
Żeby nie było - nie jestem jakiś antyekologiczny, uwielbiam oddychać czystym powietrzem i pić czystą wodę, jednak uważam, że ekologiczną ofensywę rozpoczęto od dupy strony - zamiast od wielkich trucicieli zaczęto od pojedynczego obywatela.
Technicznym, bo każdy silnik będzie emitował jakieś pyły do atmosfery. 0,005g / km pyłów? Czy ktoś z Was i urzędników widział kiedyś 5mg soli? To raptem jedno, bardzo małe ziarnko soli. Tylko ono jest emitowane w drobinach niezmiernie niewielkich, ciągle przez ten cały kilometr. Taki filtr będzie naturalnie stawiał ogromne opory przepływu gazów spalinowych. Musi, inaczej jego skuteczność będzie bliska zeru. A skonstruowanie silnika, który nie emituje zanieczyszczeń stałych nie jest możliwe.
Krótkowzrocznym. Otóż niech ktoś odpowie, nie mi tylko sobie w jakim stopniu ścierają się opony samochodu? A w jakim klocki hamulcowe i tarcze? I dlaczego ten pył jest znacznie groźniejszy dla zdrowia od sadzy? Niech Wasz samochód przejedzie 100 Mm na jednych oponach. One się mocno zetrą. Niech każda straci po 100 g (ocena przybliżona, zapewne mocno zaniżona). Mamy zatem ( 100 g x 4 koła x 1000 [ mg/g]) / 100000km = 4.
4mg/km
[citation needed]