Kilka dni temu pisałem tutaj o nachalnej reklamie kredytów po zalogowaniu się na konto w mBanku. Okazuje się, że jest na nie sposób, ale od konsultanta się tego nie dowiecie:
Ja: witam, dlaczego pomimo wycofania zgody na informacje handlowe, mój interfejs użytkownika jest naszpikowany reklamami mBanku?
mBank: Dzień dobry, ponieważ nie mamy możliwości wyłączenia ich w serwisie, chodzi o informację handlowe przekazywane przez naszych pracowników.
JA: a to zgodne z prawem? nie życzę sobie ich ogladac
mBank: Nie jestem prawnikiem żeby rozstrzygać o takich rzeczach.
Ja: to proszę o zarejestrowanie reklamacji
Reklamacja została o dziwo rozpatrzona w niecałe 24h, co prawda negatywnie, ale dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Reklamy wyłączyć się jednak da! Trzeba złożyć dyspozycję, na wspomnianym mchacie, w której trzeba wycofać zgodę na "marketing bezpośredni naszych usług i produktów oraz spółek z grupy kapitałowej".
Dokładniej są to następujące zgody (nie da się ich wyłączyć z panelu w ustawieniach):
Zgoda na otrzymywanie informacji handlowej, w tym marketing sms i e-mailZgadzam się, że będę otrzymywać od Banku, za pomocą komunikacji elektronicznej, w tym: sms, e-mail oraz na inne urządzenia telekomunikacyjne, które użytkuję, informacje handlowe i marketingowe dotyczące usług i produktów własnych Banku oraz spółek z jego Grupy Kapitałowej. Nazwy tych spółek są wymienione na stronie internetowej https://www.mbank.pl/o-nas/gru...
Zgoda marketingowa na połączenia telefoniczneZgadzam się na kontaktowanie się ze mną przez mBank S.A. dla celów marketingu bezpośredniego za pośrednictwem telefonu stacjonarnego i komórkowego na numery udostępnione przeze mnie mBank S.A.
Marketing bezpośredniAkceptuję przetwarzanie moich danych w celu marketingu produktów i usług własnych banku oraz spółek z Grupy Kapitałowej.
Marketing oparty na profilowaniuAkceptuję automatyczne przetwarzanie moich danych osobowych, w tym danych kontaktowych, transakcyjnych, lokalizacyjnych. Dane te pochodzą z różnych źródeł, głównie z serwisów i kanałów bankowych. Dzięki temu będę otrzymywać spersonalizowane oferty produktów i usług oferowanych przez mBank.
Na wszystkie trzeba odpowiedzieć NIE.
Na koniec pani oznajmiła: Nie będziemy mogli proponować naszych usług i ofert dopasowanych do Pana bieżącej sytuacji i prawdopodobnych potrzeb.
Oj jaka szkoda.... :)
I od tego momentu cieszę się interfejsem bez reklam, bez wplatania ofert kredytów pomiędzy moje konta. Pomimo fatalnego wyglądu, komfort obsługi konta znacznie wzrósł.
Dlaczego pierwszy konsultant wprowadził w błąd, zamiast poinformować o możliwości wypowiedzenia tych zgód, niech odpowie @zespolmBanku
Komentarze (5)
najlepsze
Reklamy już wyłączone.
Ponadto dowiedziałem się, że można ocenić klikając na "oceń" w prawym górnym rogu. Skorzystałem.