Cześć,
Na początku marca postanowiłem kupić telefon Samsung S9. Niestety znalazłem promocje na stonie odevo.pl. Promocja była szybka za 15 minut się miała kończyć więc kupiłem nie sprawdzając źródła co się okazało moją katastrofą. Firma Odevo swoją siedzibę ma w Wielkiej Brytanii więc myślałem wyślą telefon kurierem i do 2 tygodni będzie. Okazało się, że ta firma jest zwykłym pośrednikiem z Chin. Nawet telefon nie przychodzi do ich siedziby tylko przesyłają od razu do klienta. Telefon dotarł do mnie po ok. 60 dniach. Już myślałem, że telefon dotarł i temat zakończony. Niestety nie. Okazało się, że telefon jest na rynek amerykański (w ogłoszeniu sprawdziłem miał być na rynek europejski). Więc napisałem do sprzedawcy o problemie. Na początku sprzedawca próbował mnie przekonać, że to nie jest problem, żebym zaniósł do serwisu Samsung'a i powinni to naprawić. Wydawało mi się, że nie da się tego zrobić ale myślę mogę się nie znać. Wiec zadzwoniłem do serwisu Samsung'a. Otrzymałem odpowiedź, że się nie da tego naprawić i dodatkowo będzie problem z LTE. Napisałem do pośdednika Odevo u którego zakupiłem telefon prośbę o zwrot a sprzedawca chciał mi zaproponować 200 zł rekompensaty. Nie zgodziłem się i ponownie poprosiłem o zwrot. Sprzedawca powiedział, że nie mogę dokonać zwrotu z powodu koronawirusa ponieważ Poczta Polska zablokowała wysyłkę towaru do Chin. Zgodziłem się, że poczekam. W zeszłym miesiącu napisałem, że związku z naszym ustaleniem chciałbym dokończyć wykonywanie zwrotu. Firma Odevo znów proponowała mi 200 zł w celu by nie zwracał produkt. Ja oczywiście się nie zgodziłem. Po czym otrzymałem odpowiedź, że 14 dni na termin zwrotu minął i teraz musi dogadać się ze sprzedawcą na zwrot. Myślę poczekam. Minął tydziń i napisałem kolenego maila z prośbą o status zwrotu bo ile można czekać. A oni do mnie że cierpliwie, Muszę czekać. Tak więc minął i kolejny tydzień i nic nie wiem.
Próbowałem otrzymać do Odevo kontakt telefoniczny lecz na infolinii zostałem poinformowany, że zwroty są tylko ustalane drogą mailową. Więc poprosiłem osobę z którą ustalam zwrot o numer telefonu w celu lepszego kontaktu. Do dnia dzisiejszego nie uzyskałem odpowiedzi. Czy moglibyście mi pomóc co mogę zrobić w tej sytuacji ? Prośba o pomoc.
Poniżej fragmenty korespondecji z firmą u której moim zdaniem nie warto kupować.
Komentarze (35)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@robert-wolos: Złoto, #!$%@?! Po polsku (z małej się pisze) umiem, misiu. Literówki się zdarzają bo to literówki. Guwno napisałęm bo zwygłe gówno to za małe gówno. Dlatego guwno.To, natomiast, co Ty tu wytworzyłeś jest bezcenne. "Co ma ten znaczyć komentarz?" - w kontekście napuszenia i wypominania "błędów" - bezcenne.
Komcio był generalnie o tym że nikogo nie
Edit: Do reklamacji dołącz
W większości banków można złożyć chargeback przez telefon, albo internet - w mbanku masz w zakładce pomoc -> reklamacje -> wybierasz kartę i transakcje do reklamacji. Po paru dniach dostajesz maila, żeby dosłać dokumenty - koniecznie zaznacz kontakt mailowy, oszczędzisz czasu.
Nie wiem, jak w innych, ale powinno być analogicznie.
Na popularnym serwisie aukcyjnym przynajmniej jasno piszą o wysyłce z Chin.
Telefony w dobrej cenie, ani słowa o pochodzeniu, firmy z UK albo z adresem w Chinach, nie ma telefonów kontaktowych godziny pracy 12-15.
Na maile z pytaniem o pochodzenie i ewentualny sposób reklamacji nie odpowiadają.
Taki nowy sposób na biznes.
niestety takie firmy żerują na fakcie, że ludzie w internecie zachowują się jak dzieci dopóki się nie nauczą w brutalny sposób
czemu nie skorzystałeś z 14 dni na odstąpienie od umowy?
na przyszłość zanim przelejesz kasę, wypłać ją z bankomatu, weź do ręki cały plik i zastanów się w wyobraźni czy dałbyś go przypadkowemu dresowi z UK, który wpadł na kilka dni do Polski, bo obiecał ci