Cześć wykopki.
Chciałem dziś opisać swoje złe doświadczenie ze sklepem it-shop24.pl, który również można znaleźć w Rzeszowie przy ul. Przemysłowej 14. Jednocześnie chciałem też ostrzec innych przed zakupami w tym sklepie. Może to wam zaoszczędzić w przyszłości ew. nerwów.
TL;DR Kupiłem słuchawki Sony WH-1000XM3 w ww. sklepie. W ciągu miesiąca od zakupu wyszła na jaw wada słuchawek - w prawej słuchawce nieprzyjemne szumy i trzaski - nie dało się ich dłużej używać. Powołując się na rękojmię, zwróciłem je do sklepu, żądając naprawy bądź wymiany. Sklep przyznaje, że słuchawki posiadały wadę, zostają rzekomo naprawione. Po 3-ch tygodniach wróciły, nie naprawione. Odsyłam żądając tym razem zwrotu pieniędzy. Sklep odrzuca reklamację. Ponadto stwierdza, że jednak nie były naprawiane za pierwszym, tylko wymienione na nowe. "Nie mamy Pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?" ¯\_(ツ)_/¯
Dłużej: sprawa jest dość prosta. Zamówiłem słuchawki Sony WH-1000XM3 w dniu 22.10.2019. Dotarły bodajże następnego dnia. Propsy za szybką wysyłkę. Zdecydowałem się na te słuchawki ze względu na tryb aktywnego wyciszania otoczenia, za który słuchawki zbierają bardzo dobre opinie. Kosztowały, jak dla mnie, sporo ale uznałem, że po coś się tą kasę w każdego miesiąca odkłada, warto zrobić sobie prezent, tym bardziej, że słuchawki miały mi się też przydać w pracy. Więcej o ANC przeczytacie np. tu: https://en.wikipedia.org/wiki/... Po około miesiącu używania, przy włączonym trybie ANC, w prawej słuchawce słychać szum, szelest i trzaski - tym głośniejsze im dłużej słuchawki są włączone. Zgłaszam wadę powołując się na rękojmię:
![595835335a67594343685578_ZwCW7FgLu8hKzpTdSSbYcnGtlmXmmo2K.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595835335a67594343685578_ZwCW7FgLu8hKzpTdSSbYcnGtlmXmmo2K.jpg)
Słuchawki wysyłam, z racji rękojmi sklep pokrywa koszty transportu. Następnie przez 2 tygodnie sklep nie przysyła żadnej informacji na ten temat. Tutaj mały hint - w przypadku rękojmi 2 tygodnie to ustawowy czas na odpowiedź - jeśli taka się nie pojawia, wówczas żądania uznaje się za zasadne. Zatem pytam kulturalnie jak się sprawy mają. Tego samego dnia dostaję odpowiedź - "uszkodzenia są sprawdzane":
![595835335a67594343685578_pPacKLhZH9961o3gBwG0KE8g4sT5QGiw.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595835335a67594343685578_pPacKLhZH9961o3gBwG0KE8g4sT5QGiw.jpg)
A następnie w ciągu kilku godzin dostaję kolejne 2 maile, o treści w skrócie "serwisant diagnozuje słuchawki" i kolejny "słuchawki posiadały wadę, zostaną naprawione". Wygląda to trochę tak jakby przez te 2 tygodnie sklep zapomniał o problemie, dopiero po moim mailu coś się ruszyło. Jasne, był okres przedświąteczny, a tym samym pewnie spory ruch w sklepie. Bywa, niemniej jednak skoro ktoś mógł w ciągu 2 godzin zdiagnozować wadę i zlecić naprawę, szkoda, że trzeba czekać na to 2 tygodnie:
![595835335a67594343685578_mAxrdD24k2MVFA7ee5KY8bkUQJgjt9SX.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595835335a67594343685578_mAxrdD24k2MVFA7ee5KY8bkUQJgjt9SX.jpg)
"Naprawione" słuchawki przychodzą jeszcze przed świętami. Świetna sprawa. Dziękuję sklepowi za szybką wysyłkę i delektuję się ciszą. Niezbyt długo bo po kilku minutach w prawej słuchawce słyszę subtelny, niepokojący szum. Zakładam słuchawki odwrotnie - szum z lewej strony. Po godzinie, w prawej słuchawce trzaski i szum jak przed trzema tygodniami. Nie no, szlag mnie trafia. Nie ogarniam jak można tak ściemniać. Gdyby to się stało po jakimś czasie, miesiącu/dwóch to rozumiem - słuchawki mają jakąś wadę, widocznie naprawa nie pomoże, to ja poproszę wymianę na nowy model. Ale tutaj, z mojej perspektywy, nie zrobiono nic. Po 3 tygodniach odesłali mi ten sam wadliwy sprzęt. Jak tam można? Daje słuchawki żonie do stestowania bo może jestem już przewrażliwiony na tym punkcie - stwierdza to samo co ja. Czekam do następnego dnia, myślę sobie: może rano problem ustąpi, mróz był, słuchawki długo w drodze, w końcu elektronika. Ale nie, jest jeszcze gorzej. Piszę zatem do sklepu i tym razem chcę zwrotu pieniędzy:
![595835335a67594343685578_5gU94DqKe3nCh7NE2ZrfpzpuwsxW997m.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595835335a67594343685578_5gU94DqKe3nCh7NE2ZrfpzpuwsxW997m.jpg)
Kurier podjeżdża tego samego dnia, przed świętami przesyłka jest w sklepie. Trzeba im przyznać, że z tym nie ma problemów.
I teraz najlepsze - dziś dostaję odpowiedź ze sklepu "słuchawki sprawne, ponadto zmieniamy zdanie co do pierwszej rękojmi - za pierwszym razem zostały jednak wymienione na nowe, a nie naprawione, reklamacja odrzucona". Dodam, że gdy słuchawki wróciły za pierwszym razem, pudełko nie było zafoliowane.
![595835335a67594343685578_eyvw9H8dIJV7n2bRKZqF3diuuJUeICub.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/595835335a67594343685578_eyvw9H8dIJV7n2bRKZqF3diuuJUeICub.jpg)
Odpisałem, że idę z tym w takim razie do rzecznika praw konsumenta. Co zrobię w najbliższy dzień roboczy. Czekam na drugą opinię serwisanta - ale skoro jednak działają to po co ten serwisant? Ktoś tu ewidentnie leci w kulki. Sklep zmienia status pierwszej reklamacji po zgłoszeniu kolejnej - bo tak. Nie uszanowanko. Więcej zakupów w tym sklepie nie zrobię, a szkoda bo ceny mają konkurencyjne. Może nie chcieli negatywnej opinii przed świętami i liczyli, że kurier nie wyrobi się w porę za pierwszym razem? Może ufają serwisowi zewnętrznemu, jeśli jakikolwiek rzeczywiście brał w tym udział? Dla mnie raczej to bez znaczenia, bo to ze sklepem załatwiam rękojmię i od nich dostaję wadliwy sprzęt. A takie kręcenie dla wygody i zrzucanie winy na serwis? Sami oceńcie. Nie polecam.
Komentarze (7)
najlepsze
Słuchawki super, przykro że tacy krętacze psują doświadczenia ze słuchawkami. A co do problemu to trzeba wymienić na nowe: https://www.reddit.com/r/sony/comments/axwpzd/wh1000xm3_static_in_one_ear/ i niestety jest to dość częste.