Zdziwiło mnie, że skrzydła można połamać przy zbyt gwałtownym ściągnięciu drążka. Uważałem, że jak wytrzymują bardzo duże turbulencje, to przeciążenie nie powinno im nic zrobić.
@5bfb985e0456344842c50354b017ee00: skrzydła bez problemu udźwigną ciężar samoltu. Tylko w przeciążeniu chodzi o to, że wektor pędu jest odwrotny do zamierzonego kierunku, przez co siła odśrodkowa "dodaje kilogramów" kadłubowi. Wtedy skrzydła nie muszą trzymać 1 samolotu, tylko już takich np 200 :)
Tak samo jak z samochodem. Jak przy prędkości 50/h zderzysz się z ścianą, to twoja waga głowy to 385kg :)
@JohnyTomy: Przecież jednym z tematów filmu jest wyłączanie owej "kontroli" gdy komputer nie wie co robić np. przez awarię czujników i trzeba przejąć pełne sterowanie i wykonywać manewry których zabezpieczenia samolotu by nie przepuściły (tzn. w rzeczywistości nie są to takie manewry, ale komputer myśli że są).
Nie zgodzę się że samolot ma małą moc obliczeniową. Myślę że ma moc obliczeniową porównywalną z intel i5... Ale jak to? Tak to, że jest budowany w formie "mikroserwisów", gdzie każdy czujnik ma swój mikro-kontroler, on przetwarza dane, i końcowy wynik przekazuje do głównego komputera.
Czyli jak się sumuje moc wszystkich mikrokontrolerów , to myślę że wyjdzie z tego taka i5'tka
To tak jakby mówić że Pudziianowski wygra z Hitlerem.... problem w
@Klopsztanga: Przetworniki A/C nie charakteryzują się mocą obliczeniową w takim kontekście, jak się to rozpatruje dla mikrokontrolerów. No bo jeśli będzie miał rozdzielczość 2x większą to znaczy, że 2 razy więcej danych przetwarza? Nie! W ogóle nie można o czymś takim mówić. Bo ile "danych" przetwarza najprostszy komparator, czyli przetwornik 1-bitowy? Tyle samo, co 2-bitowy! A jaka jest częstotliwość próbkowania? Praktycznie nieskończona do momentu, gdy nie ma potrzeby kodowania. Jeśli chcesz
@Klopsztanga: @Dzyszla: Nie wiem jak (i po co) liczyć sumaryczną moc obliczeniową samolotu, ale w nowoczesnym samolocie każdy pasażer ma do dyspozycji tablet z systemem rozrywki pokładowej. Licząc w sposób prosty - w tych ekranikach w oparciach jest cała masa gigabajtów i gigaherców. ;-) Tyle że są dalece mniej ważne od tego małego procesorka z amigi. :)
Komentarze (68)
najlepsze
Tylko w przeciążeniu chodzi o to, że wektor pędu jest odwrotny do zamierzonego kierunku, przez co siła odśrodkowa "dodaje kilogramów" kadłubowi. Wtedy skrzydła nie muszą trzymać 1 samolotu, tylko już takich np 200 :)
Tak samo jak z samochodem. Jak przy prędkości 50/h zderzysz się z ścianą, to twoja waga głowy to 385kg :)
(ta-naprawdę-nie Captain) Joe lata na Airbusach, Petter (Mentour) lata na Boeingach.
Tak to, że jest budowany w formie "mikroserwisów", gdzie każdy czujnik ma swój mikro-kontroler, on przetwarza dane, i końcowy wynik przekazuje do głównego komputera.
Czyli jak się sumuje moc wszystkich mikrokontrolerów , to myślę że wyjdzie z tego taka i5'tka
To tak jakby mówić że Pudziianowski wygra z Hitlerem.... problem w