Jeżeli np. Twój serwer zostanie zainfekowany to już dzisiaj firmy hostingowe wyłączaja usługi. I bardzo dobrze, bo zainfekowany mocny serwer potrafi rozsyłać setki tysięcy wirusów i spamu. To samo się dotyczy komputerów. Oczywiście u nas problem jest mniejszy, bo powszechne są słabe łacza internetowe, ale na zachodzie, gdzie ludzie dysponuja szybszymi laczami problem jest powazny. I dlatego po ostrzezeniu przez operatora delikwent powinien byc odciety. Jak nie umie to woła informatyka -
A ja jestem jak najbardziej za. Wolność mojej pięści kończy się tam, gdzie zaczyna się wolność twojego nosa, (czy jakoś tak) - każdy liberał wam to powie. Jakbym przyszedł do roboty zasmarkany i zaczął biegać po gabinetach i kaszleć wszystkim w twarz to by mnie wywalili z pracy, a może i nawet w pudle zamknęli.
W internecie powinny obowiązywać takie same zasady - twój komputer rozsiewa wirusy po całym świecie - won!
Mozesz tlumaczyc mlotom, dla nich i tak to bedzie zamach na wolnosc.
Jakby troche poadministrowali jakims serwerem, to wiedzieliby ile dziennie jest atakow od wolnosciowcow z neostrada, bo im sie antywirusa nie chcialo zainstalowac. I tracisz w ten sposob transfer, moc procesorow, ram itd. Odcinac, w dodatku bez ostrzezenia.
Użytkowniku, masz X godzin na doprowadzenie swojego komputera do porządku, automatycznie przycięliśmy pasmo do 300kbit/s i przyblokowaliśmy część potencjalnie niebezpiecznych portów, ze względu na interesy innych użytkowników sieci. Jeżeli uważasz, że Twój system jest czysty, skontaktuj się z nami @ blablabla...
Oczywiście, wszelkim dodatkowym opłatom - stanowcze nie. Dlaczego ktoś, kto dba o swój sprzęt, ma ponosić koszty za głupotę innych?
u mnie w sieci to samo, odlaczony internet+telefon od operatora o powodzie, po formacie telefon do operatora i internet wrocil, mysle, ze w miare rozsadne posuniecie.
A co jak to nie będzie mała firma lokalna tylko np TPSA lub NETIA? :D
1. 1h czekania na zgłoszenie konsultanta.
2. Po 20 minutach tłumaczenia, że mamy prąd w domu, wszystko jest podpięte i działa i od początku mówiliśmy prawdę wiedząc w czym mamy problem przełączenie do innego konsultanta z odpowiednimi uprawnieniami.
3. 1h czekania na następnego konsultanta.
4. Konsultant informuje nas, że ustawowo mają 2 tygodnie na rozpatrzenie reklamacji jaką
to może trzeba ludziom uświadomić, że pewna dawka niebezpieczeństwa jest potrzebna? jak dziecko nie włoży ręki do ognia, to nigdy się nie nauczy, choćby rodzić tłumaczył po dziesięćkroć. (nie)bezpieczeństwo jest cznynikiem motywującym i warunkującym, jednak wolność ma pierwszeństwo
Komentarze (12)
najlepsze
W internecie powinny obowiązywać takie same zasady - twój komputer rozsiewa wirusy po całym świecie - won!
Jakby troche poadministrowali jakims serwerem, to wiedzieliby ile dziennie jest atakow od wolnosciowcow z neostrada, bo im sie antywirusa nie chcialo zainstalowac. I tracisz w ten sposob transfer, moc procesorow, ram itd. Odcinac, w dodatku bez ostrzezenia.
Od ISP - mail, sms, telefon, whatever.
Użytkowniku, masz X godzin na doprowadzenie swojego komputera do porządku, automatycznie przycięliśmy pasmo do 300kbit/s i przyblokowaliśmy część potencjalnie niebezpiecznych portów, ze względu na interesy innych użytkowników sieci. Jeżeli uważasz, że Twój system jest czysty, skontaktuj się z nami @ blablabla...
Oczywiście, wszelkim dodatkowym opłatom - stanowcze nie. Dlaczego ktoś, kto dba o swój sprzęt, ma ponosić koszty za głupotę innych?
1. 1h czekania na zgłoszenie konsultanta.
2. Po 20 minutach tłumaczenia, że mamy prąd w domu, wszystko jest podpięte i działa i od początku mówiliśmy prawdę wiedząc w czym mamy problem przełączenie do innego konsultanta z odpowiednimi uprawnieniami.
3. 1h czekania na następnego konsultanta.
4. Konsultant informuje nas, że ustawowo mają 2 tygodnie na rozpatrzenie reklamacji jaką