Jak chodziłem do technikum to dyrektor za punkt honoru obrał wycieczkę do fabryki solarisa, Z racji faktu że Absolwent naszej szkoły był tam na jakimś kierowniczym stanowisku i mógł to załatwić, wyobraźcie sobie że po wejściu na główną halę montażową, poprosił o schowanie aparatów i komórek ponieważ zakład jest chroniony tajemnica państwową i próby robienia zdjęć mogą zakończyć się oskarżeniem o szpiegostwo przemysłowe, ja nie ryzykowałem... Co nie zmienia faktu że pracują
Ten chłód przedzierający się przez nieszczelne okna i drzwi sprawiał, że podróż Ikarusem w zimę to zawsze była niezapomniana jazda ekstremalna :) Z kolei w upalne lato "klimatyzacja" była lepsza niż w tych nowoczesnych Solarisach ;)
W Gdańsku już jakiś czas nie ma Ikarusków, głównie Solarisy śmigają. I pomijając kwestie oszczędności, hałasu czy chłodzenia-co za idiota wymyślił pstrokate obicia foteli, zrobione chyba z wykładziny zamiast wygodnej skóry jak w Ikarusach. Wyglądają, jakby je ktoś regularnie obrzygiwał, zbierają wilgoć i nie są nawet w połowie tak wygodne jak rozwiązania z czasów komuny :|
Komentarze (60)
najlepsze
Ja tu widzę tylko jedno piętro :P
Prototyp autokaru Solarisa (na dole więcej ujęć): http://kut.as/0mp
A Tu wątek odnośnie Solarisa na skyscrapercity: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=771860
Na stronie 6 i 7 są zdjęcia pierwszego tramwaju marki Solaris.
Nie jest źle jak na Polską firmę :)
Tylko tak jakoś nagle zniknęła z rynku.
Dziś Ikarus to Irisbus, spotykane zresztą na polskich ulicach.
Właścicielami nie są już Węgrzy, a konsorcjum firm Fiat, Renault i Iveco.
wie ktoś co sie dzieje z veno automotive???
To nie była skóra, chyba że dorwałeś jakiś VIPowski model :)