Sieć PLAY - czy Ciebie także w ten sposób oszukują z internetem?
Krótkie streszczenie:
Sieć Play w co niektórych pakietach (np. w moim - "FORMUŁA 4.0 Unlimited 2 GB") po wykorzystaniu przydzielonego limitu pakietu internetowego pomimo zapisów w umowie iż internet zwolni prędkość (ale będzie działać) – blokuje po chamsku transfer poprzez obcinanie ramki pakietów (MTU) oraz wycinaniu ruchu sieciowego do klienta. Ma to przeciwdziałać użytkowaniu wolnego (zagwarantowanego w umowie) internetu i oczywiście zmuszeniu klienta to zakupu kolejnego doładowania internetu. Samo zmniejszenie MTU nie powoduje, że internet nie działa - operator po swojej stronie wycina pakiet większe niż 1 kilobajt (tłumi ruch sieciowy).
Regulamin umowy w tym zakresie mówi:
Więc jeśli masz taki zapis w swojej umowie i po wyczerpaniu pakietu nie ładuje Ci się żadna strona - to także Cię oszukują...
Pierwszy wykop w tej sprawie powstał tutaj:
//www.wykop.pl/link/2552573/play-jak-wydymac-klienta-z-internetem-i-zmusic-do-zakupu-pakietow-internetu/
Całość opisałem tutaj:
//blog.lordswm.org/siec-play-operator-ktory-dyma-swoich-klientow-z-internetem/
Wątek na forum Play w kwestii tego problemu (dużo zwodzenia i odpowiedzi nie na temat):
//forumplay.pl/showthread.php/27593-Pytanie-o-mtu
Filmik pokazujący na czym polega problem:
Sprawa została zgłoszona przeze mnie w dniu 2015-05-25 do UOKiK (trafiła do sekcji "Departament Ochrony Interesów Konsumentów") za liczbą dziennika 60/536.
I tu zaczyna się problem:
- sprawa nie została zamknięta
- sprawa nie została także podjęta do prowadzenia
- określili ją jako "monitorowaną"
Nie wiem na czym ma polegać to monitorowanie ponieważ jak mi przekazano jeszcze nie kontaktowali się (przez miesiąc czasu) z operatorem. I chyba nie zamierzają... Wygląda mi to na zamiatanie tematu pod dywan.
Na mój telefon odpowiedzieli mi w ten sposób:
W przypadku kolejnych zgłoszeń od innych użytkowników sieci zostanie wszczęte postępowanie - w przypadku napłynięcia kolejnych zgłoszeń w tej sprawie.
Więc jeśli ktoś ma taki problem, może skrobnąć maila do nich - wysłać go można na adres:
ddk@uokik.gov.pl
Co dalej?
Play potraktował moją ostatnią reklamację jako odwołanie od tej pierwszej reklamacji. Polskie prawo nie definiuje czasu rozwiązania odwołania (może i 10 lat trwać...) - już przeszło jakieś półtorej miesiąca...
Ze swojej strony składam sprawę do UKE i zapewne skończy się to w sądzie - nie odpuszczę oszustom. Chcieli oszczędzić kilka złotych i zarobić więcej...
Co ciekawsze przypomniało mi się (zupełnie o tym zapomniałem) iż mój telefon nagrywa wszystkie rozmowy - odsłuchałem rozmowy z BOK Play... i oni w trakcie rozmów przyznali się kilkukrotnie do tego, iż problemy są po ich stronie i wiedzą o tym (w rozwiązaniu reklamacji odpisano mi natomiast, iż wszystko działa prawidłowo). Treść jednej z rozmów zamieściłem na blogu. Po prostu jaja jak berety:)
Ponieważ usługa nie działa i naraża mnie na niedogodności (nie tak było to przedstawiane w umowie) - internet mi wcale nie śmiga, kilka dni temu wykupiłem nielimitowany pakiet internetu za 20 PLN...
Oczywiście zgodnie z art. 471 KC w ramach odszkodowania przysługuje mi zwrot tej kwoty (i to potwierdzono mi w rozmowie z UOKIK). O to też się upomnę... Usługa telekomunikacyjna to umowa wzajemna - i świadczenia powinny być równoważne względem nas (mnie + operatora) - to nie powinno być tak, że płacę abonament a on nie wywiązuje się ze swojej strony... Jedna ze stron zobowiązania wykonuje w sposób nieprawidłowy i jest to istotna nieprawidłowość...
Pozostaje namówić innych którym to nie działa by chociaż napisali skargę (maila) do UOKiK - ten ostatni urząd zamiast podjąć jakiekolwiek działania nawet nie raczył nawet zapytać o to operatora...
Więc jeśli komuś się chce (ja zrobiłem już pierwszy krok - opisałem sprawę i zgłosiłem gdzie trzeba) to proszę skrobnąć maila do UOKiK - może wtedy ruszą 4 litery i wezmą się do roboty.
Trzeba walczyć ze złodziejskimi praktykami telekomów i bezczynnością urzędów...
Jeśli Ty takze masz taki problem - wyślij maila do UOKIK - wtedy zareagują...
Adresu Departamentu Ochrony Interesów Konsumentów: ddk@uokik.gov.pl
Komentarze (298)
najlepsze
Jeśli jest zgodnie z umową, to jest ok - ponieważ taką zawarł. Tu natomiast operator nie stosuje się do umowy - oszukując tak naprawdę klientów.
Departament Ochrony Interesów Konsumentów: ddk@uokik.gov.pl
- lub na ich główny mail.
Chciałbym prosić o sprawdzenie problemu z którym się borykam.
Posiadam telefon w sieci PLAY, umowa "Formuła ......".
Zgodnie z zapisami mojej umowy po wyczerpaniu pakietu internetowego transmisja danych powinna zwalniać do prędkości
Departament Ochrony Interesów Konsumentów: ddk@uokik.gov.pl
Wystarczy im maila wysłać i nakreślić kilka zdań by podjęli temat.
- pod koniec zeszłego miesiąca miałem pilną konieczność skorzystania z internetu - a tu poczta nie działa...
- zgodnie z tym co mi przyszło w SMS-ie po wyczerpaniu pakietu - "włącz nielimitowany internet za 20 PLN" = włączyłem internet za 20 PLN
- założyłem zgłoszenie na Play24 z prośbą o kontakt telefoniczny. Zamknięto. Założyłem kolejne.
- w dniu 2015-07-02 w końcu otrzymałem telefon z BOK - poprosiłem o zwrot kosztów w wysokości 20 PLN (w związku z tym, iż usługa internetu nie jest świadczona zgodnie z umową) zgodnie z art. 471 KC oraz korektę faktury w terminie 14 dni.
- By wystawić korektę, chciano zarejestrować to jako reklamację - na co się nie zgodziłem.
co kur*wy nędzy nie może być tak, że co miesiąc będę się upominał o swoje.
działasz dalej z UoKiK'iem i UKE?
Zresztą pismo i tak mogę im wysmażyć - najwyżej napiszą, że sorki, ale pana nie obsługujemy, a sygnał, że coś nie tak będą mieli. Pytanie czy coś z tym zrobią... :|