2-litrowy silnik o mocy 450 KM od Volvo
Volvo chce udowodnić, że tak mocne silniki mogą mieć dużą żywotność i jednocześnie szybciej reagują na polecenia kierowcy, niż ma to miejsce w przypadku jednostek o większych pojemnościach. Nowy silnik wykorzystuje m.in. elektryczny turbokompresor i 2 równoległe turbosprężarki.
j.....i z- #
- #
- #
- #
- #
- 21
Komentarze (21)
najlepsze
@markoopolo: Jak się drewniany klocek pod pedał gazu podłoży to jest nadzieja ;)
Może jednak nie będzie tak źle :)
@Primoza: Nie ceramiczne tylko aluminiowe (utwardzana chemicznie cienka warstewka). Żeby jej nie nadwerężać, silnik jest dość luźno spasowany, co powoduje, że bierze olej. Pół biedy, że bierze. Gorzej, że na styku tej "pseudo-tulei" i głowicy zbiera się nagar ze spalonego oleju. Powoduje to przegrzewanie się tej cienkiej warstewki i uszkodzenie uszczelki głowicy. Silnik zaczyna wtedy również "brać" płyn chłodzący.
Przypadłość ta dotyczy