Grunwald – nie byłoby tego zwycięstwa, gdyby nie wydarzenia, które miały miejsce daleko od pola bitwy: w Brześciu, oraz leżących nad Wisłą - Kozienicach i Czerwińsku.
Nakazuje nadto zbudować most spoczywający na łodziach, nigdy przedtem nie oglądany, a jego budowę powierzył król Władysław staroście radomskiemu Dobrogostowi Czarnemu z Odrzywołu, szlachcicowi herbu Nałęcz. Budował zaś ten most w Kozienicach na koszt króla potajemnie pewien znakomity mistrz Jarosław i cała zima zeszła na jego budowie
Ciekawostka dla budowlańców - 600 lat temu się to działo,a struktura kontraktu identyczna jak współcześnie:
@Regis86: @i_forgot_my_password: Wydaje mi się, że znaczenie mogło mieć też to, że król zlecił budowę mostu "znakomitemu mistrzowi Jarosławowi", a nie "najtańszemu cwaniakowi Januszowi";) oraz że Jarosław niepłacenie czeladnikowi miał duże szanse przypłacić utratą dłoni;)
Niemal z zasady bagatelizuje się lub zupelnie ignoruje kwestie logistyki, a to ona w ogromnym stopniu decydowala o wynikach wojen, kampanii i pojedynczych bitew. Przy owczesnym stanie drog i poziomie komunikacji bylo to naprawde karkolomne zadanie. Ot wedle szacunku historykow wozy na ktorych wieziono wszystko co potrzebne rycerzom w czasie kampanii w 1410 r, gdyby je ustawic jeden za drugim, ciagnelyby sie na 90-100 km. Zapanowanie nad takim taborem w puszczach wrogiego
Komentarze (29)
najlepsze
Ciekawostka dla budowlańców - 600 lat temu się to działo,a struktura kontraktu identyczna jak współcześnie:
Król - Inwestor
Starosta radomski - Inwestor Zastępczy / Inspektor
Już wtedy elektrownia budziła kontrowersje.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora