To wymagania klientów rosną, każdy chce kupić auto większe, bardziej przestronne, wygodniejsze, więc producenci delikatnie powiększają swoją ofertę.Dają przy tym większe koła, wielkie światła, wielkie szyby tak aby bryła auta zachowała swoje zgrabne proporcje. Dodatkowo można wprowadzić do sprzedaży mniejsze modele jak Smart, VW Lupo, VW Fox, czy Mini. Wszyscy są zadowoleni więc nie widzę problemu. Auta są większe i cięższe ale zawsze można je odchudzić i zarobić na tym (np MB
@ZostaneMistrzem: Ja tylko nawiązywałem do poprzedniego wpisu że małe czyt. Fiat 500 z segmentu A nie ma problemu by uzyskać 5 gwiazdek w NCAP i wcale nie musi być na siłę powiększany :)
Ale w wyższych segmentach jest podobnie, nie chodzi mi tu już nawet o samą długość co o rozstaw osi, producenci zaczęli koncentrować się na liczbie miejsca dla pasażerów a w dalszej kolejności na bagażniku.
Komentarze (13)
najlepsze
Długość 3970 mm
Szerokość 1682 mm
Wysokość 1485 mm
Rozstaw osi 2470 mm
Volkswagen Passat B1:
Długość 4190 mm
Szerokość 1600 mm
Wysokość 1360 mm
Rozstaw osi 2470 mm
Na przykładzie VW widać, że Polo V jest wielkości Passata B1 (co prawda 20cm krótsze, ale rozstaw osi ten sam).
Długość: 2970 mm Szerokość: 1320 Rozstaw osi 1840 mm
Długość: 3054 mm Szerokość: 1377 Rozstaw osi 1840 mm
Długość: 3319 mm Szerokość: 1508 Rozstaw osi 2200 mm
Długość: 3546 mm Szerokość: 1627 Rozstaw osi 2300 mm