Świetna reklama napędu Quattro, bo prawie nic tam nie widać.
Problem pierwszy: "Quattro" obecnie jest tylko zamiennikiem słowa "4x4" u Audi - Rozwiązań tego 4x4, wszystkie pod wspólną nazwą quattro jest co najmniej kilka.
Problem drugi: Nie wyjaśniono skąd się bierze różnica w "preferowaniu" momentu przez tylne koła podczas normalnej jazdy - Prędkości identyczne, mechanizm różnicowy (choć mocno nietypowy) jest, a z jakiegoś powodu więcej momentu ląduje z tyłu. Nie wyjaśniono też
@omnia: Poczytałem i małe podsumowanie torque vectoringu (aż szkoda, że tego nie napisali, bo to jest zarąbiste!):
W mechanizmie różnicowym są dwa zestawy (po jednej na stronę) takich małych przekładni, które nieco zwiększają prędkość danej półosi i są one załączane elektroniczne poprzez sprzęgiełka. Jak samochód skręca w lewo, to komputer zapina przekładnię po prawej stronie, która nieco przyspiesza prawe koła, a to się przekłąda na to, że samochód właściwie sam zacieśnia
Gdyby wszystko miało być na niej pokazane to musiałaby trwać 20minut i 90% ludzi by ją wyłączyło po kilku minutach. Na animacjach pokazujących spalanie mieszanki w silniku też nie ma pokazanych np. zmian w kącie wyprzedzenia wtrysku podczas programowego wypalania EGR :) Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi.
@ginozaur: Wskaż mi jedno podobieństwo do tego co pokazałeś bo jakoś nie widzę. No chyba, że chodzi ci o koła, kierownice i światła, to faktycznie zerżnięte. Anyway - Audi już od dłuższego czasu produkuję najładniejsze samochody w swojej klasie (to moje zdanie). Bez zbędnej wulgarności jak u BMW czy przepychu z Merca. Ot luksusowa marka klasy premium dla zwykłego człowieka bez kompleksów. Właśnie dzięki temu stereotyp "chama z audi" już niemal
do tego parę innych, skomplikowanych ficzerów i ludzie się dziwią dlaczego samochody awaryjne i spiseg. A do tego utrudnianie ludziom życia, bo robienie tego tak, żeby jakiś Kazek w szopie tego widelcem nie naprawił, a przecież Warszawę się dało.
Komentarze (45)
najlepsze
Problem pierwszy: "Quattro" obecnie jest tylko zamiennikiem słowa "4x4" u Audi - Rozwiązań tego 4x4, wszystkie pod wspólną nazwą quattro jest co najmniej kilka.
Problem drugi: Nie wyjaśniono skąd się bierze różnica w "preferowaniu" momentu przez tylne koła podczas normalnej jazdy - Prędkości identyczne, mechanizm różnicowy (choć mocno nietypowy) jest, a z jakiegoś powodu więcej momentu ląduje z tyłu. Nie wyjaśniono też
W mechanizmie różnicowym są dwa zestawy (po jednej na stronę) takich małych przekładni, które nieco zwiększają prędkość danej półosi i są one załączane elektroniczne poprzez sprzęgiełka. Jak samochód skręca w lewo, to komputer zapina przekładnię po prawej stronie, która nieco przyspiesza prawe koła, a to się przekłąda na to, że samochód właściwie sam zacieśnia
http://en.wikipedia.org/wiki/Quattro_(four-wheel-drive_system)
Gdyby wszystko miało być na niej pokazane to musiałaby trwać 20minut i 90% ludzi by ją wyłączyło po kilku minutach. Na animacjach pokazujących spalanie mieszanki w silniku też nie ma pokazanych np. zmian w kącie wyprzedzenia wtrysku podczas programowego wypalania EGR :) Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi.
Ale jak ktoś napisał: "Jak zrobisz dzwona, to 40k zł za same przednie lampy".
@omnia: No właśnie. Ja mam 4-letnie i nie znalazłem samego ubezpieczenia od kradzieży w normalnej cenie :)
http://www.wykop.pl/link/1350391/quattro-system-ktory-zrewolucjonizowal-motoryzacje