Pierwszym samochodem który miał wbudowaną nawigację była Honda Accord w 1981, urządzenie nazywało się Gyrocator - 6 calowy monochromatyczny monitor CRT, do tego 16 bitowy procesor, żyroskop, czujniki przy kołach .
hmm, w 1999 roku pisałem pracę dyplomową w technikum pn. System nawigacji satelitarnej i monitoringu z zastosowanie GPS. I już wtedy - o czym mało kto wie nawigacja miała się dobrze. Było inaczej, od groma sprzętu w aucie, żyroskop..., w bagażniku skrzyneczka z płytami CD, ustalanie pozycji i wbicie jej na mapę trwało minutę, dwie... ale monitoring miał się już całkiem nieźle, chociażby lubelskie autobusy miejskie, albo monitoring do "tir-ów". Mam gdzieś
@Trollunio: nie do końca, satelity nie sa tak dokładne, a i moduł GPs reaguje ze sporymi jednak lagami. Żyroskop, nie ma tej wady, reaguje od razy na odchylenia od osi, momentalnie przekazuje info do navi o zmianie kierunku, ... nawet odchylenia od osi jazdy. Ta zmiana jest (była..) nanoszona na mapę a potem było to spinane z sygnałem GPS - szczególnie właśnie do precyzyjnego ustalania pozycji. Kiedyś te systemy były znacznie
@tequilla: sam żyroskop to również oszczędność baterii, odbiorniki zużywają jej dużo. Ale wątpie w navi na samym żyroskopie, one sie szybko rozkalibrowują (i pewnie po to pomaga im gps)
Bardzo ciekawe znalezisko, ale mogłeś się chociaż trochę postarać i np wkleić po kolei zdjęcia z opisami do pokazywarki żeby to było w miarę przyjemne do oglądania.
Komentarze (9)
najlepsze
http://images21.fotosik.pl/155/088d91b01093787f.jpg
fabryczna nawigacja występowała też w BMW E36 z końca produkcji (wielka, wielka rzadkość):
http://images35.fotosik.pl/298/5e356640cface437.jpg
http://images39.fotosik.pl/321/9163b0b7069b545cmed.jpg